Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/101
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorProf. Dr. Özyürek, Cengiz-
dc.contributor.authorÇimen, Burcu-
dc.date.accessioned2022-08-10T07:06:49Z-
dc.date.available2022-08-10T07:06:49Z-
dc.date.issued2021-
dc.date.submitted2021-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/101-
dc.description.abstractBu araştırma evsel atıklar ve geri dönüşüm konusunda uygulanan probleme dayalı STEM etkinliklerinin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve farkındalığı üzerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada verilerin toplanması, nitel ve nicel verilerin birlikte kullanıldığı karma araştırma desenine uygun olarak iç içe geçmiş karma yöntemle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini 2019-2020 eğitim öğretim yılında Ordu ili, Ünye ilçesinde bulunan bir özel ortaokulda iki farklı sınıfta öğrenim görmekte olan 15 deney ve 15 kontrol grubu olmak üzere toplam 30 tane 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Deney grubuna probleme dayalı STEM etkinlikleri uygulanırken, kontrol grubuna ise 2013 fen bilimleri öğretim programına göre ders işlenmiştir. Çalışma her iki grupta haftada 4 ders saati olmak üzere toplam 8 ders saati süresinde tamamlanmıştır. Araştırmada uygulama öncesi ön test ve sonrası son test olarak "Evsel Atıklar ve Geri Dönüşüm Başarı Testi" kullanılırken öğrenci görüşlerinin belirlenmesi amacıyla "Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu" uygulanmıştır. Elde edilen nicel veriler SPSS analiz programı aracılığıyla bağımsız t-testi ile analiz edilirken, nitel verilerin analizi ise betimsel analiz yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulardan, evsel atıklar ve geri dönüşüm konusuna ilişkin deney grubuna uygulanan "Probleme Dayalı STEM" etkinliklerinin öğrencilerde akademik başarı düzeyi ve farkındalığı arttırdığı sonucu çıkmıştır. Deney grubuna uygulanmış olan "Probleme Dayalı STEM" etkinliklerinin, bu gruptaki öğrencilerin çöplerin hangilerinin geri dönüştürülebilir olup hangilerinin olmadığına ait daha doğru saptamalar yapmasına ve atıkları doğru şekilde tanıyarak sınıflandırmasına yardımcı olduğu belirlenmiştir. Bunun yanı sıra "Probleme Dayalı STEM" öğretimi sonunda öğrencilerin derse katılımın arttığı ve eğlenceli bir öğrenme ortamının oluştuğu gözlemlenmiştir. Araştırma sonucunda Probleme Dayalı STEM etkinliklerin daha uzun çalışma sürelerine yayılarak gerçekleştirilmesi ve tüm öğretim kademelerinde birbirlerini destekleyici şekilde tasarlanarak kazanımlar içerisinde yer alması gerektiği önerilmektedir.en_US
dc.description.tableofcontentsThis study was conducted to examine the effect of problem-based STEM activities applied on domestic waste and recycling on the academic achievement and awareness of 7th grade students. The data collection in the study was carried out by nested mixed method in accordance with the mixed research design in which qualitative and quantitative data were used together. The sample of the study consists of a total of 30 7th grade students, 15 experimental and 15 control groups, studying in two different classes in a private secondary school in Ünye, Ordu in the academic year of 2019-2020. Problem based STEM activities were applied to the experimental group, while the control group was taught according to the 2013 science curriculum. The study was completed in a total of 8 hours, 4 hours per week in both groups. While the "Domestic Waste and Recycling Achievement Test" was used as pre-test and post-test in the study, "Semi-Structured Interview Form" was applied to determine the opinions of the students. While the quantitative data obtained were analyzed with the independent t-test through the SPSS analysis program, the analysis of the qualitative data was performed by the descriptive analysis method. As a result of the research findings, it was concluded that the problem based STEM activities applied to the experimental group on domestic waste and recycling increased the academic achievement and awareness of the students. It was determined that the problem based STEM activities applied to the experimental group helped to make more accurate determinations of which garbage is recyclable or not, and to identify and classify the wastes correctly.In addition, it was observed that at the end of the problem based STEM activities, the student participation to the lesson increased and a fun learning environment was created. As a result of the research, it is suggested that the problem based STEM activities should be carried out by spreading over longer periods and take place in the attanments designed as supporting each other in all education levels.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEvsel Atık, Geri Dönüşüm, Probleme Dayalı Öğrenme, STEMen_US
dc.subjectDomestic Waste, Recycling, Problem Based Learning, STEMen_US
dc.titleEvsel Atıklar Ve Geri Dönüşüm Konusunda Uygulanan Probleme Dayalı Stem Etkinliklerinin Öğrencilerin Akademik Başarı Ve Farkındalığı Üzerindeki Etkisien_US
dc.title.alternativeTHE EFFECT OF PROBLEM-BASED STEM ACTIVITIES APPLIED IN DOMESTIC WASTE AND RECYCLING SUBJECT ON STUDENTS' ACADEMİC ACHIEVEMENT AND AWARENESSen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9740-9667en_US
Appears in Collections:Fen Bilimleri Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10384477.pdf103844771.37 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.