Bireyin akademik ve sosyal hayatında önemli bir yere sahip olan yazma
becerisinin temeli ilkokulda atılmaktadır. İlkokul öğrencilerinin yazma becerileri
üzerine yapılmış çalışmaların incelenmesi; öğrencilerinin yazma beceri düzeyleri,
öğretim programlarının değerlendirilmesi ve yazma öğretiminde yeni yaklaşımların
incelenmesi gibi konulara bütünsel bir bakış açısı getirilmesine katkı sağlar. Yazma
becerisine ilişkin çalışmaları inceleyen ulusal ve uluslararası alanda yapılmış birçok
çalışma olmasına rağmen Türkiye’de yalnızca ilkokul öğrencilerinin yazma
becerilerine ilişkin makaleleri inceleyen bir tematik içerik analizi çalışmasına
rastlanmamıştır. Bu araştırmada, 2012-2020 yılları arasında ilkokul öğrencilerinin
(1-4. sınıflar) yazma becerilerine ilişkin hazırlanmış makalelerin tematik içerik
analizine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ölçüt örnekleme yöntemi ile
2012-2020 yılları arasında ilkokul öğrencilerinin yazma becerilerine ilişkin
yapılmış 64 makaleye ulaşılmıştır. Makalelere, ULAKBİM TR dizinden ve
Türkiye’de taranan SSCI dergilerinden ulaşılmıştır. Araştırmacı tarafından
oluşturulan tabloda 64 makalenin; yayım yıllarına, amaçlarına, yöntemlerine,
örneklem düzeylerine, veri toplama araçlarına, veri analiz yöntemlerine,
sonuçlarına ve önerilerine olmak üzere 8 parametrede incelenmiştir. Araştırma
sonucunda, incelenen makalelerin en çok 2018 ve 2020 yıllarında yayımlandıkları,
daha çok ilkokul dördüncü sınıf öğrencileri ile çalışıldığı, nicel araştırma
yöntemlerinden daha sık yararlanıldığı tespit edilmiştir. Ayrıca beş kategoride
(yazma beceri düzeyi, yazma becerisine etki eden faktörler, görüş, duyuşsal
özellikler ve ölçek) incelenen makalelerin amaçlarına ve sonuçlarına ilişkin veriler
sunulmuştur. İncelenen makalelerde araştırmacılara, MEB’e, ailelere, okullara,
uygulamalara ve üniversitelere yönelik öneriler getirildiği tespit edilmiştir.
The foundation of the writing skill, which has an important place in the
academic and social life of the individual, is laid in primary school. Examining the
studies on the writing skills of primary school students; It contributes to bringing a
holistic perspective to issues such as students' writing skill levels, evaluation of
curricula and examining new approaches in teaching writing. Although there are
many national and international studies examining studies on writing skills, no
thematic content analysis study examining only primary school students' writing
skills has been found in Turkey. In this study, it was aimed to examine the articles
prepared on the writing skills of primary school students (1-4. grades) between
2012-2020 according to thematic content analysis. In the research, 64 articles on
the writing skills of primary school students between the years 2012-2020 were
reached with the criterion sampling method. The articles were accessed from the
ULAKBİM TR index and SSCI journals scanned in Turkey. In the table created by
the researcher, 64 articles; It has been examined in 8 parameters including
publication years, aims, methods, sample levels, data collection tools, data analysis
methods, results and suggestions. As a result of the research, it was determined that
the examined articles were mostly published in 2018 and 2020, mostly with primary
school fourth grade students, and quantitative research methods were used more
frequently. In addition, data on the aims and results of the articles examined in five
categories (writing skill level, factors affecting writing skill, opinion, affective
characteristics and scale) are presented. In the articles examined, it was determined
that suggestions were made for researchers, MEB, families, schools, practices and
universities.