dc.contributor.advisor |
Kuruyer, Hayriye Gül |
|
dc.contributor.author |
Midilli, Faruk |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-11T11:34:38Z |
|
dc.date.available |
2022-08-11T11:34:38Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.date.submitted |
2022 |
|
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/678 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmada, ilkokul kademesinde okuma eğitimine ilişkin mevcut durumu
ortaya koyarak oluşan sorunların alanlarına politika önerisi geliştirmeye
odaklanılmıştır. İlkokulda okuma eğitiminin mevcut durumdaki ihtiyaçları ve
sorunlarına yönelik öğretim üyelerinin, sınıf öğretmenlerinin ve ailelerin görüş ve
önerilerine göre politika önerisi belirlemeyi hedefleyen bu araştırmada nitel
araştırma yaklaşımlarından olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın
katılımcılarını; 11 öğretim üyesi, 10 sınıf öğretmeni ve 10 anneden oluşan toplam
31 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak ise araştırmacı
tarafından geliştirilmiş olan yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.
Araştırmada toplanan veriler ilk aşamada bilgisayar ortamına aktarılmış olup
bilgisayar destekli nitel veri analiz programı olan MAXQDA kullanılarak içerik
analizi ile analiz edilmiştir. İkinci aşamada ise veriler analiz sonucunda tema ve
alt temalara ayrılarak kategorize edilmiştir. Verilerin çözümlenmesi sonucu elde
edilen bulgular, ilgili literatüre dayanarak tartışılmış ve araştırmanın amaçları
doğrultusunda sonuç ve öneriler oluşturulmuştur.
Araştırma sonuçlarına göre katılımcılar okuma eğitiminde niteliği olumsuz yönde
etkileyen birçok duruma dikkat çekmişlerdir. Bu durumlarda niteliğe yönelik
anlayışın belirleyici olduğu görülmektedir. Ayrıca katılımcılar nitelik sorunlarına
öğretmen eğitimi, öğretim programı, ders içerik ve materyalleri, aile katılımı ve
öğretmen yeterliklerinin kaynaklık ettiğini belirtmişlerdir. Bununla birlikte nitelik
sorunlarının çözümü için okuma eğitiminin bileşenlerindeki dönüşüm ihtiyacı
doğrultusunda katılımcıların öngörüleri ortaya çıkmaktadır. Araştırma sonucunda
katılımcıların okuma eğitiminin niteliğine ilişkin ifade ettikleri görüşlere dayalı
bir dizi politika gündemi-sorun alanı, politika ve uygulama önerileri sunulmuştur. |
en_US |
dc.description.abstract |
The purpose of this study is to determine the current state of reading education at
primary school level and give some policy recommendations for the issue. The
study aims to give some policy recommendations based on the opinions and
suggestions of faculty members, primary teachers, and parents about the needs
and problems of current reading education at primary school level employed the
phenomenological design. The study participants consist of 31 individuals,
including 11 faculty members, 10 primary teachers, and 10 mothers. A selfstructured interview form was used as the data collection tool. The collected data
were first transferred into a computer and then analyzed through MAXQDA, a
computer-assisted qualitative analysis program. Then, based on the analysis’
results, the data were categorized into themes and sub-themes. The findings of the
data analysis were discussed within the context of the existing literature, and
results and recommendations were constructed in line with the purpose of the
study.
According to the study results, the participants emphasized several factors that
negatively affect the quality of reading education. In these situations, the
understanding of quality seems deterministic. Moreover, the participants stated
that the quality problems are related to teacher education, curriculum, course
content and materials, family participation, and teacher competencies.
Furthermore, it has been observed that the participants’ opinions emerged in line
with the need for transformation in the components of reading education to solve
quality problems. Based on the participants’ opinions about the quality of reading
education, some recommendations were made for developing policies and
practices to find solutions to the identified problems. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Okuma eğitimi, eğitim politikası, okuma politikaları,Reading education, education policy, reading policies |
en_US |
dc.title |
İlkokul Kademesinde Okuma Eğitimine İlişkin Görüşlerin Analizi ve Politika Önerileri |
en_US |
dc.title.alternative |
Analysıs Of The Opınıons On Readıng Educatıon In Prımary School Level And Polıcy Recommendatıons |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.department |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-9017-8432 |
en_US |