DSpace Repository

7. Sınıf İnsan ve Çevre Konusuna Yönelik Eğitici Broşür Kitapçık Destekli Fen Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarı ve Algı Düzeylerine Etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Dr. Öğr. Üyesi Türkiş, Sevda
dc.contributor.author Yılmaz, Feyza Nur
dc.date.accessioned 2022-08-11T11:08:41Z
dc.date.available 2022-08-11T11:08:41Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/653
dc.description.abstract Bu çalışmada, 7.Sınıf insan ve çevre konusuna yönelik eğitici broşür kitapçık destekli fen öğretiminin öğrencilerde oluşturduğu algı düzeylerinin akademik başarıya etkisi araştırılmıştır.Araştırmada ilk ölçüm-son ölçüm gruplu yarı deneysel araştırma deseni kullanılmıştır.Bu araştırma, 2018-2019 eğitim öğretim döneminde Ordu- Altınordu ilçesinde ortaokul 7.sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Bir deney (n:88) ve bir kontrol (n:52) grubu yansız olarak atanmıştır. İlk son ölçüm gruplu yarı deneysel araştırma deseni kullanılan bu çalışmada deney grubuna eğitici broşür kitapçık destekli fen öğretimi yapılırken, kontrol grubuna mevcut fen öğretimiyle ders işlenmiştir.Elde edilen verilere SPSS programı yardımıyla bağımsız gruplar t-testi ve bağımlı gruplar t-testi uygulanarak deney ve kontrol grubunda anlamlı farkın olup olmadığı tespit edilmiştir.Yapılan araştırmada kullanılan verilerin normallik dağılımı Shapiro-Wilk testi kullanılarak belirlenmiştir.Araştırma bulguları, broşür kitapçık destekli fen bilimleri öğretimiyle derslerin yürütüldüğü deney grubu lehine anlamlı bir farkın olduğunu göstermektedir.Uygulama sonunda broşür kitapçık destekli Fen Bilimleri dersinin yürütüldüğü sınıflarda başarının arttığı gözlenmiştir.Broşür kitapçık destekli Fen Bilimleri dersinin yürütüldüğü sınıflardaki öğrencilerin algılarında da olumlu düzeyde değişim gözlenmiştir., en_US
dc.description.abstract In this study, the effect of the perception levels created by 7th grade education brochure booklet supported science teaching on students' academic achievement was investigated. In this study was used a quasi-experimental desing. In this study was carried out with seventh grade students in Ordu-Altınordu district in 2018-2019 academic year. One experiment (n:88) and one control (n:52) group were assigned neutral. In this study, a quasi-experimental research design with pre-post ölçüm group was used. In the experimental group, educative brochure booklet supported science teaching was conducted and the control group was taught with traditional science teaching. Independent groups t-test and dependent groups t-test were applied to the data obtained by SPSS program. The distribution of normality of the data used in the study was made using Shapiro-Wilk test. According to the findings of the research, there was an increase in the success of the students in the courses carried out by the science teaching in the brochure booklet. As a result of success increases, students' perceptions of the environment changed positively. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Akademik Başarı, Algı Değişimi, Broşür Kitapçık, Çevre Eğitimi, Yardımcı Materyal en_US
dc.subject Academic Achievement, Brochure Booklet, Environmental Education, Perception Change, Suppurting Source en_US
dc.title 7. Sınıf İnsan ve Çevre Konusuna Yönelik Eğitici Broşür Kitapçık Destekli Fen Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarı ve Algı Düzeylerine Etkisi en_US
dc.title.alternative EFFECT OF SCIENCE EDUCATION SUPPORTED BY HUMAN AND ENVIRONMENT ORIENTED BROCHURE ON ACADEMIC ACHIEVEMENT AND PERCEPTION LEVELS OF 7 TH GRADE STUDENTS en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Fen Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account