dc.contributor.advisor |
Özmutlu, Aytaç |
|
dc.contributor.author |
Bağcı, Nurettin Selçuk |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-11T09:27:13Z |
|
dc.date.available |
2022-08-11T09:27:13Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.date.submitted |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/587 |
|
dc.description.abstract |
Ekran tabanlı cihazların gelişmesi, arayüz sayısı ve kullanıcı çeşitliliğinin
artmasıyla birlikte eğitim alanında ve sektörde başarılı etkileşim tasarımcılarına
ihtiyaç duyulmaktadır. Bu ihtiyacın karşılanmasında da disiplinlerarası iş
birliğinin yanında, bu alana hizmet verecek nitelikte tasarımcı profilleri
aranmaktadır. Bu arayış grafik tasarımın bu alan içerisindeki önemini ortaya
çıkarmakta ve grafik tasarımcıların da bu alanla ilgili yeterli bilgiye sahip
olmasını gerektirmektedir.
Yükseköğretim kurumlarının grafik tasarım eğitimi veren fakültelerin ilgili
bölümlerinde yer alan etkileşim tasarımı dersleri, toplumun sürdürülebilir
ilerleyişi için gerekli becerilerin geliştirilmesinde ve gelecekteki gelişim sürecinin
gözlemlenmesinde önemli rol oynamaktadır. Bu bağlamda grafik tasarım
programlarının çeşitliliği, sektörün ihtiyaçları ve araştırma beklentileri grafik
tasarımın yeni bir disiplin alanı olan etkileşim tasarımı içerisine dahil edilerek,
ders müfredatlarına yansıtılamasını zorunlu kılmıştır. Araştırmanın amacı, 2020-
2021 eğitim-öğretim yılında Türkiye’de bulunan yükseköğretim kurumuna bağlı
devlet ve vakıf üniversitelerinin Güzel Sanatlar Fakültelerinde grafik tasarımı
eğitimi verilen Grafik, Grafik Tasarımı, Grafik Sanatlar ve Görsel İletişim
Tasarımı Bölümlerinin lisans programlarındaki etkileşim tasarımına yönelik
derslerin dağılımlarını incelemek ve grafik tasarım eğitimine yeni bakış açıları
kazandırmaktır. Araştırmanın kapsamı, Yeni Medya, İnteraktif, Arayüz,
Etkileşim, Dijital ve Multimedya anahtar kelimelerini içeren 6 ders ismi ile sınırlı
tutulmuştur. Araştırma sürecinde yükseköğretim kurumu web sayfası üzerinden
129 devlet, 74 vakıf üniversitesi incelenmiş ve 37 üniversitenin araştırmanın
örneklemine uygun yapıda olduğu tespit edilmiştir.
Elde edilen verilerin yorumlanması ve karşılaştırılması sonucunda,
etkileşim tasarımı derslerinin, eğitim-öğretim süreci içerisinde grafik tasarım
alanında kalıcı olarak yer almasının sağlanması ve dersin kapsamının diğer
disiplinlerle iş birliği kuracak şekilde belirlenmesinin alan açısından önemli
olduğu kanaatine varılmıştır. |
en_US |
dc.description.abstract |
With the development of screen-based devices and the increase in the
number of interfaces and user diversity, successful interaction designers are
needed in the education field and in the sector. In meeting this need, in addition to
interdisciplinary cooperation; designer profiles that are able to serve this area are
sought. This pursuit reveals the importance of graphic design in this area and
requires graphic designers to have sufficient knowledge of this area.
Interaction design courses in the relevant departments of faculties
providing graphic design education in higher education institutions play an
important role in developing the skills necessary for the sustainable progress of
society and in observing the future development process. In this context, the
diversity of graphic design programs, the needs of the sector, and research
expectations have necessitated graphic design to be reflected in course curricula
by including it in interaction design, which is a new discipline. The purpose of my
research is to analyze the distribution of courses in the 2020-2021 academic year
regarding interaction design in undergraduate programs of Graphic, Graphic
Design, Graphic Arts, and Visual Communication departments in which graphic
design education is provided in state and private universities in Turkey that are
affiliated with Council of Higher Education and to provide new perspectives to
graphic design education. The scope of my research was limited to 6 course
names including the keywords: New Media, Interactive, Interface, Interaction,
Digital, and Multimedia. During the research process, 129 state and 74 private
universities were examined through the web page of Council of Higher Education
and 37 universities were found to be in accordance with the sample of my work.
As a result of interpreting and comparing the data obtained, it was
concluded that it is important for the field to ensure that interaction design courses
are permanently involved in the field of graphic design in the educational process
and to determine the scope of the course in a way that it cooperates with other
disciplines |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Grafik Tasarımı, Görsel İletişim Tasarımı, Etkileşim Tasarımı, Arayüz Tasarımı.,Graphic Design, Visual Communication Design, Interaction Design, Interface Design. |
en_US |
dc.title |
Güzel Sanatlar Fakültelerinin Grafik Tasarım Eğitimi Verilen Bölümlerindeki Etkileşim Tasarımına Yönelik Ders Adlarının İncelenmesi |
en_US |
dc.title.alternative |
Analysıs Of Course Names Regardıng Interactıon Desıgn In Departments Of Fıne Arts Facultıes Where Graphıc Desıgn Educatıon Is Provıded |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.department |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-2649-083X |
en_US |