dc.contributor.advisor |
Prof. Dr. Taş, Erol |
|
dc.contributor.author |
Apaydın, Gökçe |
|
dc.date.accessioned |
2024-10-16T13:33:54Z |
|
dc.date.available |
2024-10-16T13:33:54Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.date.submitted |
2024 |
|
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5566 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada Covid-19 pandemisi ile birlikte öğretim sürecini uzaktan eğitim ile çevrimiçi
olarak sürdüren fen bilgisi öğretmenlerinin fen eğitiminde karşılaştıkları problemlere yönelik
görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amacı gerçekleştirmek için çalışmada, nitel araştırma
yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırma Iğdır ilinde görev yapan 12 fen bilgisi
öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırma bulguları katılımcılara gönderilen görüşme formu aracılığıyla
elde edilmiştir. Görüşme formu katılımcılara e-posta yoluyla link olarak gönderilmiştir. Ardından
görüşme formunda yer alan cevaplara içerik analizi yöntemi uygulanarak oluşturulan temalar ve
kodlar yorumlayarak tablo halinde sunulmuştur. Çalışmada Covid-19 pandemisi sürecindeki uzaktan
eğitimde; fen bilgisi öğretmenlerinin pandemi öncesindeki salgın hastalık ve pandemi kavramları ile
ilgili ön bilgilerini, çevrimiçi eğitime yönelik bilgilerini, fen derslerini işleme yöntem ve teknikleri ile
kullandıkları materyallerin nasıl değiştiğini, öğrencilerin çevrimiçi derslere katılım durumlarını ve
derslere olan ilgilerini, çevrimiçi öğretimin uygulandığı mekan ve zamanlara yönelik görüşlerini,
meslektaşlarıyla iletişim ve bilgi paylaşımını değerlendirmek için araştırma yapılmıştır. Araştırma
sonucunda fen bilgisi öğretmenlerinin büyük çoğunluğunun Covid-19 pandemisi öncesinde salgın
hastalık ve pandemi kavramları hakkında bilgi sahibi oldukları ortaya çıkmıştır. Ancak fen bilgisi
öğretmenlerinin büyük çoğunluğunun uzaktan eğitim hakkında yeterli bilgiye sahip olmadığı tespit
edilmiştir. Uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerinin bilgisayara/internete erişememesi, öğrencilerdeki
isteksizlik ile derslere aktif katılım göstermemeleri ve sistemden/internet bağlantısından kaynaklanan
sorunlarla karşılaştıkları görülmüştür. Bununla birlikte canlı derslerde çeşitli web programları gibi
yenilikçi yöntemler ve teknikler kullandıkları, yine çeşitli web programları ve dokümanlarla canlı
dersleri zenginleştirip destekledikleri görülmektedir. Katılımcıların büyük çoğunluğunun canlı
derslerde yaşanan sıkıntılara rağmen meslektaşlarıyla fikir alışverişi gerçekleştirerek birbirlerine
destek oldukları belirlenmiştir. Fen bilgisi öğretmenleri uzaktan eğitimin bireysel ve bağımsız
öğrenmeyi destekleyen esnek yapısını ve öğrencilerin teknoloji ile iç içe olmasını olumlu etkiler
olarak görürken, dersin materyallerinin ve deneylerinin tamamlanamaması, öğrencilerle yaşanan
iletişim güçlüğü ve sosyal açıdan kısıtlanmaların olumsuz etkiler olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca fen
bilgisi öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde mesleki gelişimlerinin olumlu etkilendiği ortaya
çıkmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular ışığında çeşitli önerilerde bulunulmaktadır. Bu öneriler
sırası ile; uzaktan eğitim alanında teknolojik altyapının güçlendirilmesi, fen eğitimi için çevrimiçi
kaynaklar ve interaktif materyaller gibi online kaynakların kullanımının yaygınlaştırılması, sanal
laboratuvarlar ve deney simülatörleri kullanarak öğrencilerin uygulamalı deneyimler kazanmaları
şeklinde sıralanmaktadır |
en_US |
dc.description.abstract |
In this study, it was aimed to determine the views of science teachers who continue the
teaching process online with distance education along with the Covid-19 pandemic on the problems
they face in science education. In order to realize this purpose, the case science design, one of the
qualitative research methods, was used in the study. The research was conducted with 12 science
teachers working in Iğdır province. The research findings were obtained through the interview form
sent to the participants. The interview form was sent to the participants by e-mail as a link. Then, the
themes and codes created by applying the content analysis method to the answers contained in the
interview form are presented in tabular form by interpreting. In the study, distance education in the
COVID-19 pandemic process; a research was conducted to evaluate science teachers' preliminary
knowledge about the concepts of epidemic disease and pandemic before the pandemic, their
knowledge of online education, methods and techniques of processing science courses, how the
materials they use have changed, students' participation in online courses and their interest in classes,
their views on the places and times when online teaching is applied, communication and information
sharing with colleagues. As a result of the research, it has been revealed that the vast majority of
science teachers had knowledge about the concepts of epidemic diseases and pandemics before the
Covid-19 pandemic. However, it has been found that the vast majority of science teachers do not have
sufficient knowledge about distance education. During the distance education process, it has been seen
that students do not have access to a computer/Internet, students do not actively participate in classes
with reluctance, and they encounter problems caused by the system/internet connection. However, it is
observed that they use innovative methods and techniques such as various web programs in live
lessons, enrich and support live lessons with various web programs and documents. It was determined
that the vast majority of the participants supported each other by exchanging ideas with their
colleagues despite the difficulties experienced in live lessons. While science teachers consider the
flexible structure of distance education that supports individual and independent learning and the
intertwining of students with technology as positive effects, they stated that the inability to complete
course materials and experiments, communication difficulties experienced with students, and social
restrictions are negative effects. In addition, it has been revealed that the professional development of
science teachers is positively affected in the distance education process. In the light of the findings
obtained from the study, various suggestions are made. These suggestions are as follows;
strengthening the technological infrastructure in the field of distance education, expanding the use of
online resources such as online resources and interactive materials for science education, and
providing students with hands-on experiences by using virtual laboratories and experiment simulators. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Covid-19 Pandemisi, Fen Bilgisi Öğretmenleri,Fen Bilimleri, Uzaktan Eğitim. |
en_US |
dc.subject |
Covid-19 Pandemic, Distance Education, Science, Science Teachers. |
en_US |
dc.title |
Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Pandemi Döneminde Karşılaşılan Sorunlara Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi |
en_US |
dc.title.alternative |
Determination of Science Teachers' Views on the Problems Encountered During the Pandemic Period |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.department |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
en_US |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-4077-7351 |
en_US |
dc.contributor.authorID |
0009-0002-5822-3242 |
en_US |