DSpace Repository

Hemşirelik Öğrencilerinin İletişim Becerileri ve Hemşirelik Eğitimindeki Nezaketsizlik Algısı Düzeyleri Arasındaki İlişki

Show simple item record

dc.contributor.advisor Durgun, Hanife
dc.contributor.author Duranoğlu, Nur
dc.date.accessioned 2024-10-16T13:26:13Z
dc.date.available 2024-10-16T13:26:13Z
dc.date.issued 2024
dc.date.submitted 2024
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5559
dc.description.abstract Amaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin iletişim becerileri ile hemşirelik eğitimindeki nezaketsizlik algısı düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı türde gerçekleştirilen bu çalışmanın evrenini Ordu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi'nde 2023-2024 eğitim- öğretim yılında öğrenimine aktif devam eden 2., 3., ve 4. Sınıf, 351 hemşirelik öğrencileri oluştururken, örneklemini ise çalışmaya katılmayı kabul eden 237 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmanın verileri "Kişisel Bilgi Formu", "İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği" ve "Hemşirelik Eğitiminde Nezaketsizlik Ölçeği" kullanılarak Mart-Nisan 2024 tarihleri arasında toplanmıştır. Veriler SPSS v22 Programında analiz edilmiş ve p˂0.05 güven aralığında değerlendirilmiştir. Bulgular: Araştırmaya katılan hemşirelik öğrencilerinin yaş ortalaması 21.02±1.30 yıldır. Çalışmaya katılan öğrencilerin İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği puan ortalaması 73.32±11.31, Hemşirelik Eğitiminde Nezaketsizlik Ölçeği puan ortalaması 1.74±0.48 olarak bulunmuştur. Öğrencilerin İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği puan ortalamaları ile Hemşirelik Eğitiminde Nezaketsizlik Ölçeği puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı, pozitif yönlü ve düşük düzeyli bir ilişki olduğu belirlenmiştir (p<0.05). Sonuçlar: Öğrencilerin iletişim becerileri düzeylerinin ortalamanın üzerinde, hemşirelik eğitiminde nezaketsizlik algısı düzeylerinin düşük olduğu ve iletişim becerileri ile nezaketsizlik algısı arasında ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. en_US
dc.description.abstract Aim: This research was conducted to determine the relationship between nursing students' communication skills and their level of perceived incivility in nursing education. Material and Method: The population of this descriptive and relationship-seeking study consisted of 2nd, 3rd, and 4th, 351 grade nursing students who actively continued their education at Ordu University Faculty of Health Sciences in the 2023-2024 academic year, while the sample consisted of 237 nursing students who agreed to participate in the study. The data of the research were collected between March and April 2024 using the "Personal Information Form", "Communication Skills Evaluation Scale" and "Incivility Scale in Nursing Education". Data were analyzed in SPSS v22 Program and evaluated at p˂0.05 confidence interval. Results: The average age of nursing students participating in the research is 21.02±1.30 years. The mean score of the Communication Skills Evaluation Scale of the study participants was 73.32±11.31, and the mean score of the Incivility Scale in Nursing Education was 1.74±0.48. It was determined that there was a statistically significant, positive, and low-level relationship between the mean scores of the Students' Communication Skills Evaluation Scale and the Incivility Scale in Nursing Education (p<0.05). Conclusions: It was concluded that the communication skills of the students were above average, the perception of incivility in nursing education was low, and there was a relationship between communication skills and perception of incivility. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sağlık Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Hemşirelik öğrencileri, İletişim becerisi, Nezaket, Nezaketsizlik en_US
dc.subject Nursing students, Communication skills, Politeness, Impoliteness en_US
dc.title Hemşirelik Öğrencilerinin İletişim Becerileri ve Hemşirelik Eğitimindeki Nezaketsizlik Algısı Düzeyleri Arasındaki İlişki en_US
dc.title.alternative The Relationship Between Nursing Students' Communication Skills and Their Levels of Perception of Incivility in Nursing Education en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Sağlık Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.contributor.authorID 0000-0003-1622-8184 en_US
dc.contributor.authorID 0000-0003-1601-4725 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account