dc.contributor.advisor |
Prof. Dr. Altın, Funda |
|
dc.contributor.author |
Yılmaz, Rumeysa |
|
dc.date.accessioned |
2024-09-09T08:29:53Z |
|
dc.date.available |
2024-09-09T08:29:53Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.date.submitted |
2024 |
|
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5523 |
|
dc.description.abstract |
Çocuğun sanat ile bağının oluşmasında bir çok faktör bulunmaktadır. Bu faktörlerden biri de illüstrasyonlu çocuk kitaplarıdır. Sanatçıların eser ve üsluplarını illüstrasyonlar aracılığıyla işleyen bu kitaplar sayesinde çocuk, sanat ve sanatçıyla erken yaşta tanışma fırsatı bulur. Dolayısıyla çocuk kitaplarında yer alan sanatçı üslupları çocuğa, sanat eserlerini deneyimlemeyi, yorumlamayı ve ilham almayı öğretir. Bu tür kitaplarda sanatçı üsluplarını yansıtmada önemli birer öge olan illüstrasyonlar, kalıpların dışında, farklı bakış açıları ile yeniden deneyimlenmiş özgün tasarımlar olmalıdır. Kalıplaşmış tekniklerin yerini, alışılagelmişin dışında yeni tekniklerin alması ve geliştirilmesi gerekmektedir. Özgün baskı tekniğiyle oluşturulan kitap illüstrasyonlarının, çocuğun sanatçı üsluplarını alışılmışın dışında deneyimlenmesine katkı sağlaması ve sanatçı üsluplarını işleyen çocuk kitaplarında nasıl olması gerektiği araştırmanın önemini oluşturmaktadır. Alanyazın incelendiğinde sanatçı üsluplarını özgün baskı tekniği ile oluşturan kitap illüstrasyonlarına rastlanmamıştır. Bu tez çalışmasının amacı; evrensel kapsamda tanınan sanatçıların üsluplarını konu alan çocuk kitaplarındaki özgün baskı tekniklerinin kullanım eksikliğini ortaya koymak ve tez kapsamında yapılan uygulama çalışması ile özgün baskı tekniklerinin illüstrasyonlardaki farkını göstermek ve buna benzer yaklaşımların yaygınlaşmasını teşvik etmektir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada literatür tarama yöntemi kullanılmıştır. Özgün baskı tekniğini çocuk kitabı illüstrasyonu olarak uygulayan ve çocuk kitaplarında sanatçı üsluplarını işleyen kitap illüstrasyonları incelenmiştir. Sanatçı üsluplarını konu alan çocuk kitabı illüstrasyonları incelendiğinde, benzer illüstrasyon teknikleri ile oluşturuldukları gözlemlenmiştir. Aynı teknik ve çizimlerle oluşturulan bu kitaplar birbirinden ayırt edilemez nitelik sorunları ile karşılaşmışlardır. Belirlenen sorunların giderilmesi ve model niteliği oluşturması bakımından araştırma ve uygulama süreci sonunda, araştırmacı tarafından monobaskı tekniği ile çocuk kitabı illüstrasyon uygulaması yapılmıştır. |
en_US |
dc.description.abstract |
There are many factors in the formation of a child's bond with art. One of these factors is illustrated children's books. Thanks to these books, which describe the works and styles of artists through illustrations, children have the opportunity to meet art and artists at an early age. Therefore, artist styles in children's books teach children to experience, interpret and be inspired by works of art. Illustrations, which are important elements in reflecting the artist's styles in such books, should be original designs that are outside the box and re-experienced from different perspectives. Stereotyped techniques need to be replaced by new, unconventional techniques and developed. The importance of the research is that book illustrations created with the original printing technique contribute to the child's unusual experience of artist styles and how they should be in children's books that feature artist styles. When the literature was examined, book illustrations that created artist styles with original printing t nd. The purpose of Butez's study is; the aim is to reveal the lack of use of original printing techniques in children's books about the styles of universally known the thesis and to encourage the spread of similar approaches. In this research where qualitative research method was used, literature review method was used. Book illustrations that applied the original printing technique as children's book illustrations and used artist styles in children's books were examined. When children's book illustrations about artist styles were examined, it was observed that they were created with similar illustration techniques. These books, created with the same techniques and drawings, encountered indistinguishable quality problems. At the end of the research and application process, the researcher made a children's book illustration application using the monoprinting technique in order to eliminate the identified problems and create a model quality. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
İllüstrasyon, İllüstrasyonlu Çocuk Kitabı, Sanatçı Üslubu, Özgün Baskı Tekniği. |
en_US |
dc.subject |
Illustration, Children's Book With Illustrations, Artist Style, Original Printing Technique. |
en_US |
dc.title |
Sanatçı Üsluplarının Özgün Baskı Yöntemi ile Çocuk Kitabı İllüstrasyonu Olarak Kullanılması |
en_US |
dc.title.alternative |
Use of Artist Styles With the Original Printing Method |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.department |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-5981-9596 |
en_US |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-3187-542X |
en_US |