Suriye'de yaşanan iç savaşın göçe dönüşmesiyle birlikte Suriyelilerin coğrafik açıdan yakın olan ülkelere göç etmişlerdir. Bu süreçte coğrafik açıdan sınır komşusu olması sebebiyle Türkiye'nin yoğun bir göç dalgası ile karşı karşıya kaldığı bilinmektedir. Göç dalgasının kısa süreli olmaması ve uzun bir zaman devam etmesi sonucunda göç eden bireyler de, göç ettikleri toplumlar da çeşitli sorunlarla karşı karşıya kalmışlardır. Bu göç dalgasında çocukların sayısının fazla olması eğitim konusunda çeşitli sorunlar yaşanmasına sebep olmuştur. Yaşanan sorunların ardından Milli Eğitim Bakanlığı tarafından çocukların eğitim haklarına yönelik çeşitli uygulamalar yapılmaya başlanmıştır. Bu noktada eğitim sisteminde sorunlar hız kesmeden hem öğrenciler hem de öğretmenler bağlamında artış göstermeye devam etmiştir. Bu çalışmada Suriyeli öğrencisi bulunan öğretmenlerin karşılaştıkları sorunların incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada yarı yapılandırılmış mülakat tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın kodlama süreçlerinin yapılabilmesi için MAXQDA programı kullanılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda öğretmenlerin; iletişim, kültür farklılığı, davranış sorunları, Suriyeli ebeveynlerin ilgisizliği, uyum, hijyen, akran zorbalığı, Suriyeli öğrencilerin hazır bulunuşluğa sahip olmaması, ders işleyiş hızlarının düşmesi, ders bütünlüğünün sağlanamaması, Suriyeli öğrencilerin öğretmen otoritesini tanımaması, ders dinleme süreçlerinde isteksiz olmaları, müfredatı yetiştirme ve materyallerden kaynaklı sorunların yaşandığı tespit edilmiştir.
As the civil war in Syria turned into migration, Syrians migrated to geographically close countries. It is known that in this process, Turkey faced an intense wave of immigration due to its geographical border. As a result of the migration wave not being short-lived and continuing for a long time, both the migrating individuals and the societies they migrated to have faced various problems. The large number of children in this wave of migration caused various problems in education. Following the problems experienced, the Ministry of National Education started to implement various practices regarding children's education rights. At this point, problems in the education system have continued to increase unabated, both for students and teachers. This study aimed to examine the problems faced by teachers who have Syrian students. Semi-structured interview technique was used in the study. MAXQDA program was used to carry out the coding processes of the study. As a result of the study, teachers; communication, cultural difference, behavioral problems, indifference of Syrian parents, adaptation, hygiene, peer bullying, Syrian students' lack of readiness, slow pace of teaching, failure to ensure course integrity, Syrian students' lack of recognition of the teacher's authority, reluctance in listening to the lesson, developing the curriculum and It was determined that there were problems arising from the materials.