Bu araştırmanın amacı sanata yönelik ilgisi ile psikolojik iyi oluş, dindarlık ve maneviyat arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu çerçevede çalışma iki ana bölümden oluşarak ilk bölümde konu başlıkları ve alt yapısı hakkında bilgi verilmiş devamında ise elde edilen veriler analiz edilmiştir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni 2023/2024 eğitim öğretim yılı Gümüşhane ve Ordu Üniversitesinde aktif öğrenim gören 18-50 yaş aralığındaki İlahiyat Fakültesi öğrencilerini kapsamaktadır. Çalışmanın örneklemini tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen %33,1 erkek, (n=132), %66,9 kadın (n=267) olmak üzere toplam 399 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada, Sanat İlgisi Ölçeği, Psikolojik İyi Oluş Ölçeği, Maneviyat Ölçeği ve İçsel Dini Motivasyon Ölçeğinden oluşan anket formları kullanılmıştır. Örneklemden elde edilen formların istatistiksel analizi SPSS 25.0 istatistiksel paket programı kullanılarak incelenmiştir. Değişkenlerin puan ortalamalarındaki farklılıkları tespit edebilmek için iki gruplu değişkenlerde bağımsız örneklem T-test analizi uygulanmıştır. Üç ve daha fazla gruplu değişkenlerde One-Way ANOVA analizi, ölçeklerin birbirleri arasındaki ilişkinin yönünü ve yordayıcılığını tespit edebilmek için pearson korelasyon ve regresyon analizi uygulanmıştır. Araştırma bulgularında (a) sosyo-demografik değişkenlerle sanata yönelik ilgi ve alt boyutları arasında duygu-algı eksenli sanat ilgisi alt boyutu haricinde anlamlı düzeyde farklılaşma olmadığı; (b) sanata yönelik ilgi ile psikolojik iyi oluş, dindarlık, maneviyat ve (c) dindarlık ile psikolojik iyi oluş arasında pozitif yönde anlamlı düzeyde ilişki olduğu görülmektedir. Sanat ilgisinin duygu-algı ve davranış alt boyutu ile dindarlık arasında pozitif yönlü anlamlı ilişkiler olduğu görülmektedir. Diğer taraftan dindarlığın sanata yönelik ilgi ve psikolojik iyi oluş üzerinde yordayıcı bir etkiye sahip olduğu; ayrıca sanata yönelik ilginin psikolojik iyi oluş üzerinde yordayıcı bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir.
The objective of this study is to investigate the relationship between interest in art and psychological well-being, religiosity and spirituality. The study is divided into two main parts. In the first part, the subject headings and substructure were defined, and the data obtained were subsequently analysed. The study employed the relational screening model, a quantitative research method. The study population comprises students enrolled in the Faculty of Theology between the ages of 18 and 50, currently pursuing studies at Gümüşhane and Ordu Universities during the 2023/2024 academic year. The study sample consisted of 399 individuals, 33.1% male (n=132) and 66.9% female (n=267), selected via random sampling. In the study, questionnaire forms comprising the Art Interest Scale, Psychological Well-Being Scale, Spirituality Scale and Intrinsic Religious Motivation Scale were utilised. The statistical analysis of the forms obtained from the sample was conducted using the SPSS 25.0 statistical package programme. To determine the differences in the mean scores of the variables, independent sample T-test analysis was applied for variables with two groups. One-Way ANOVA analysis was applied for variables with three or more groups, and Pearson correlation analysis was applied to determine the direction and predictiveness of the relationship between the scales. Research findings show that (a) there is no significant relationship between socio-demographic variables and interest in art and its sub-dimensions; (b) there are significant positive relationships between interest in art and psychological well-being, religiosity, spirituality and (c) between religiosity and psychological well-being. There are significant positive relationships between the emotion-perception and behaviour sub-dimensions of interest in art and religiosity. On the other hand, it was observed that religiosity had a predictive effect on interest in art and psychological well-being, and interest in art had a predictive effect on psychological well-being.