dc.contributor.advisor |
Prof. Dr. Akdoğan, Ali |
|
dc.contributor.author |
Varol, Seher |
|
dc.date.accessioned |
2024-09-02T07:01:50Z |
|
dc.date.available |
2024-09-02T07:01:50Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.date.submitted |
2024 |
|
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5486 |
|
dc.description.abstract |
Teknolojik gelişmeler, internet ve sosyal medya toplumun bütün unsurlarını yapısal bir dönüşüme uğratmıştır. Bu dönüşüm sadece iletişim süreçlerini etkilemekle kalmamış küresel kültürün taşıyıcısı olan sosyal medya, davranışlarımızdan tüketim alışkanlıklarımıza hayatımızın her alanının değişmesine neden olmuştur. Günümüzde sosyal medya kamuoyu oluşturma kitlelere hitap etme ve algıları yönlendirmede çok etkili bir güç haline gelmiştir. Bu sebeple sosyal medyanın gençlerin din algısı üzerinde etkileri çalışmamızın temel konusunu oluşturmaktadır. Amacımız ise; sosyal medyada yer alan dini içeriklerin gençlerin dini duygu, düşünce ve davranışlarını nasıl etkilediğini araştırmaktır. Nitel yöntemi tercih ettiğimiz araştırmamızda literatür taraması ve yarı yapılandırılmış mülakat tekniği kullanılmıştır. Çalışmamızın ilk bölümünde kavramsal ve kuramsal bir çerçeve oluşturulmuş sosyal medya, din ve gençlik konuları ele alınmıştır. Saha çalışmamızda ise Ordu/Altınordu'da lisede eğitim öğretim gören 14-18 yaşlarında bulunan lise öğrencileriyle görüşmeler yapılmıştır. Araştırmamızın sonucunda sosyal medyanın gençlerin inanç, ibadet, ahlak ve davranışları üzerinde çok önemli bir etkiye sahip olduğu görülmüştür. Ayrıca sosyal medyada yer alan filmler ve videolar; dinî kurum, kişi ve sembolleri yanlış kullanarak olumsuz bir din algısı oluşmasına neden olduğu tespit edilmiştir. |
en_US |
dc.description.abstract |
Technological developments, the internet and social media have led to a structural transformation of all elements of society. This transformation has not only affected communication processes, but social media, which is the carrier of global culture, has caused every aspect of our lives to change, from our behavior to our consumption habits. Today, social media has become a very effective force in forming public opinion, addressing the masses and directing perceptions. For this reason, the effects of social media on young people's perception of religion constitute the main subject of our study. Our aim is to investigate how religious content on social media affects the religious feelings, thoughts and behaviors of young people. In our qualitative research, literature review and semi-structured interview technique were used. In the first part of our study, a conceptual and theoretical framework was created and social media, religion and youth issues were discussed. In our field study, interviews were conducted with high school students aged 14-18 who were studying in high school in Ordu/Altınordu. As a result of our research, it was seen that social media has a very important impact on the beliefs, worship, morals and behaviors of young people. In addition, movies and videos on social media have been found to cause a negative perception of religion by misusing religious institutions, people and symbols. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Din Sosyolojisi, Sosyal medya, Din, Algı, Gençlik |
en_US |
dc.subject |
Sociology of Religion, Social media, Religion, Perception, Youth |
en_US |
dc.title |
Lise Öğrencilerinin Din Algısı Üzerinde Sosyal Medyanın Rolü (Ordu/ Altınordu Örneği) |
en_US |
dc.title.alternative |
The Role of Social Media on High School Students' Perception of Religion (Ordu / Altınordu Case) |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.department |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-8064-0766 |
en_US |
dc.contributor.authorID |
0009-0004-1471-1281 |
en_US |