Günümüz iletişim ortamında, sinema filmlerinin tanıtım sürecinde afişlerden önce sosyal medya benzeri çeşitli iletişim araçlarının varlığından bahsedilebilir. Bu durum, film afişlerinin ikinci plana atıldığı izlenimini oluşturabilir. Ancak, bu algının doğru olmadığı ve film afişlerinin geçmişten günümüze belirli bir mantık çerçevesinde hazırlanması gerektiği ifade edilmelidir. Son zamanlarda gerçekleştirilen çalışmalarda Türk film afişlerin de çocuk sunumu yeterince işlenmediği belirlemiştir. Dolayısıyla bu tez çalışmasında, Göstergebilimsel Çözümleme ile Türk Film Afişlerinde Çocuğun Sunumunun (2010-2022) yılları arasında nasıl işlendiği, sinemanın tarihsel ve türsel gelişimi göz önünde bulundurularak incelenmiştir. Filmlerde işlenen konunun içeriğine bağlı olarak, çocuğun sunumu tasarlanan afişlerde kullanılmaktadır. Kullanılmakta olan çocuğun sunumu grafiksel tasarım içerikleriyle ilişkisi, göstergebilim ve bu sunumun filmin türü bakımından içeriği yansıtıp yansıtmadığı değerlendirilmiştir. Filmde yer alan çocuğun sunumunu, sinema afişindeki konumlandırılmasına bakılarak, filminde yer alan çocuk öğesinin afişte öne çıkıp çıkmadığı; afişteki sunumunun göstergebilimsel açıdan film içeriği ile uyumlu olup olmadığı gibi kriterler ele alınmıştır. Filmlerin seçiminde IMDb puanın beş ve üzeri olmasıyla çocuğun sunumunun afiş boyutunda ön planda yer almasına dikkat edilmiştir. Bu çalışma sonucunda incelenen dönemde filmin içerisinde konu olarak yer alan çocuğun sunumu afişte de aynı önem sırasına göre yer almaktadır.
In present communication environment, it can be mentioned that various communication tools similar to social media exist before movie posters in the promotion process of the movies. This situation may generate the impression that movie posters are relegated to the background. However, it should be noted that this perception is not correct and these movie posters need to be prepared within a certain logic framework from past to present. Recent studies have demonstrated that the presentation of children in Turkish film posters has not been adequately addressed. Hence in this thesis thesis, how the presentation of children is handled in Turkish Film Posters through Semiotic Analysis (2010-2022) has been examined taking into account the historical and generic evolution of cinema. Depending on the content of the theme matter addressed in the films, presentation of the children is used in the designed posters. Correlationships between the presentation of children and graphical design content used in the posters, semiotics, and whether this presentation reflects the content of the film in terms of its genre have been assessed. The presentation of children in the film, depending on their positioning in the poster, whether the child element in the film stands out on the poster and whether the presentation on the poster is compatible with the film content from a semiotic perspective have been criteria considered. In the selection of films, an attention has been paid to the presentation of children being prominently featured in the poster size as the IMDb rating value is five or above. As a result of this study, it can be observed that the presentation of children, subjected within the film during the examined period also occupies the same level of importance on the poster.