Araştırmada sınıf öğretmenlerinin kültürel zekâ ve kültürlerarası duyarlılıklarının, çokkültürlü öğretmen yeterliklerini yordama durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 eğitim öğretim yılında Şırnak ilinde, Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilkokullarda görev yapan 446 sınıf öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırmanın verilerinin toplanmasında öğretmenlere Kişisel Bilgi Formu, Kültürel Zekâ Ölçeği, Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği ve Sınıf Öğretmenlerine Yönelik Çokkültürlü Öğretmen Yeterlikleri Ölçeği uygulanmıştır. Normal dağılım analizinde ortalama-medyan değerlerinin yakınlığı ve basıklık çarpıklık değerlerine göre verilerin dağılımının normal olduğu belirlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular SPSS 25.0 programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre öğretmenlerin kültürel zekâ, kültürlerarası duyarlılık ve çokkültürlü öğretmen yeterlikleri düzeyleri yüksek bulunmuştur. Kültürel zekâ ve kültürlerarası duyarlılığın; çokkültürlü öğretmen yeterlikleri üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu bulunmuştur. Bu sonuçların yanı sıra, sınıf öğretmenlerinin kültürel zekâ düzeyleri ile kültürlerarası duyarlılık düzeyleri arasında; kültürel zekâ düzeyleri ile çokkültürlü öğretmen yeterlikleri arasında ve kültürlerarası duyarlılık düzeyleri ile çokkültürlü öğretmen yeterlikleri arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin cinsiyetlerine, yaşlarına ve mesleki kıdemlerine göre kültürel zekâ ve kültürlerarası duyarlılık düzeylerinin farklılaşmadığı görülmektedir. Bunun yanı sıra sınıf öğretmenlerinin cinsiyetlerine ve mesleki kıdemlerine göre çokkültürlü öğretmen yeterlik düzeylerinin farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır.
The aim of the study was to examine whether classroom teachers' cultural intelligence and intercultural sensitivity predict multicultural teacher competencies. This research was conducted with the relational survey model, one of the quantitative research methods. The study group of the research was conducted with 446 primary teachers working in primary schools affiliated with the Ministry of National Education in Şırnak province in the 2022-2023 academic year. In collecting the data of the research, Personal Information Form, Cultural Intelligence Scale, Intercultural Sensitivity Scale and Multicultural Teacher Competencies Scale for Primary Teachers were applied to the teachers. In the normal distribution analysis, it was determined that the distribution was normal according to the closeness of the mean-median and kurtosis and skewness values. The findings obtained in the research were analyzed with SPSS 25.0 program. According to the results of the research, teachers' levels of cultural intelligence, intercultural sensitivity and multicultural teacher competencies were found to be high. Cultural intelligence and intercultural sensitivity; It was found to have a significant effect on multicultural teacher competencies. In addition to these results, there are differences between primary teachers' cultural intelligence levels and intercultural sensitivity levels; It was concluded that there is a positive, moderately significant relationship between cultural intelligence levels and multicultural teacher competencies and between intercultural sensitivity levels and multicultural teacher competencies. It is seen that the cultural intelligence and intercultural sensitivity levels of primary teachers do not differ according to their gender, age and professional seniority. In addition, it was concluded that the multicultural teacher competency levels of classroom teachers differ according to their gender and professional seniority.