dc.contributor.advisor |
Özata, Cüneyt |
|
dc.contributor.author |
Aslanoğlu, Samet |
|
dc.date.accessioned |
2024-07-11T06:17:29Z |
|
dc.date.available |
2024-07-11T06:17:29Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.date.submitted |
2024 |
|
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5457 |
|
dc.description.abstract |
The aim of this study is to examine whether there is a relationship between the historical interaction of society and fetishist identity. This study particularly focuses on the concepts of identity fetishism in Tom Stoppard's plays Indian Ink (1995) and Leopoldstadt (2020). The historical background of the changing consciousness during the process of modernism and subsequently evolving imperial thought influenced the entire world in the 20th century, leading to globalization and making the interaction between subcultures and mainstream cultures inevitable. At the intersection of lower and upper cultures, concepts such as culture, identity, colonialism and imperialism remain current in the 21st century. The analysis of these plays is important to understand the changing social consciousness, to understand the historical evolution of imperial thought, and to present the fetishistic feelings that arise in the interaction of cultures by deeply examining concepts such as culture, identity, colonialism. For this reason, the study examines Indian Ink and Leopoldstadt plays in terms of the concepts of identity fetishism. The theoretical background of this study consists of subheadings used by critical theorist Homi K. Bhabha in cultural studies, such as third space, hybridity, ambivalence, mimicry, to understand the process of cultural interaction. Tom Stoppard's visits to the Soviet Union and Eastern European countries in the late 1970s enabled him to turn to a critical style that addressed the issues of imperialism, colonialism and identity in life. In these two plays, Stoppard puts terms such as identity fetishism, hybridity, as well as the effects of the concept of culture at the center of his plays, and focuses on the reflections of identity fetishism in the plays. The aim of this study is to expand the colonial and imperial focal points of identity fetishism, as a result of the intersection of subculture and high culture, to include its characteristics in a historical context. |
en_US |
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, bir toplumun kültürel belleği ile fetişist kimlik arasında bir ilişki olup olmadığını incelemektir. Bu çalışma özellikle Tom Stoppard'ın Indian Ink (1995) ve Leopoldstadt (2020) oyunlarındaki kimlik fetişizmi kavramına odaklanmaktadır. Modernizm süreci ile birlikte değişen bilinç ve sonrasında gelişen emperyal düşüncenin tarihsel arka planı 20.yy'da tüm dünyayı etkisi altına alarak küreselleşme ile birlikte alt kültür ve üst kültürlerin etkileşimini kaçınılmaz kılmıştır. Alt ve üst kültürlerin kesiştiği noktada kültür, kimlik, kolonyalizm ve emperyalizm gibi kavramlar 21.yüzyılda güncelliğini korumaktadır. Bu oyunların analizi, değişen toplumsal bilinci anlamak, emperyal düşüncenin tarihsel evrimini anlamak ve kültür, kimlik, kolonyalizm gibi kavramları derinlemesine ele alarak kültürlerin etkileşiminde ortaya çıkan fetişist duyguları sunmak için önemlidir. Bu sebepten çalışma, Hint Mürekkebi ve Leopoldstadt oyunlarını kimlik fetişizmi kavramı bakımından incelemektedir. Bu çalışmanın teorik çerçevesini eleştirel teorisyen Homi K. Bhabha'nın kültür çalışmalarında kullandığı üçüncü mekân, melezlik, duygu çelişmesi ve taklit gibi kültürel etkileşim sürecini anlamaya yönelik alt başlıkları oluşturmaktadır. Tom Stoppard'ın 1970'li yılların sonlarına doğru yaptığı Sovyetler Birliği ve Doğu Avrupa ülkeleri ziyaretleri, yaşamın içerisinde olan emperyalizm kolonyalizm ve kimlik konularını ele almış eleştirel bir tarza yönelmesini sağlamıştır. Stoppard bu iki oyununda kimlik fetişizmi, melezlik gibi terimlerin yanı sıra kültür kavramının etkilerini oyunlarının merkezine almakla beraber kimlik fetişizminin oyunlar içerisindeki yansımalarına odaklanmaktadır. Bu çalışmanın amacı alt Kültür ve üst kültür'ün kesişmesi sonucu kimlik fetişizminin kolonyal ve emperyal odak noktalarını tarihsel bağlamda özelliklerini kapsayacak şekilde genişletmektir. |
en_US |
dc.language.iso |
eng |
en_US |
dc.publisher |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Stoppard, Fetishism, Identity Fetishism, Colonialism, Culture. |
en_US |
dc.subject |
Stoppard, Fetişizm, Kimlik Fetişizmi, Kolonyalizm, Kültür. |
en_US |
dc.title |
A Critical Examination of Tom Stoppard’s Indian Ink (1995) and Leopoldstadt (2020) Through Identity Fetishism |
en_US |
dc.title.alternative |
Tom Stoppard’ın Hint Mürekkebi (1995) ve Leopoldstadt (2020) Oyunlarına Kimlik Fetişizmi Üzerinden Eleştirel Bir İnceleme |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.department |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-9179-9537 |
en_US |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-6827-7522 |
en_US |