Bu tezde, daha çok kamuya bilgi sunmakla görevli olan bilgi grafiklerini düzenleyen grafik
tasarımla, kamuya bilgi sunmanın yanında bir estetik deneyim sunan veri sanatı arasında bir ilişki
kurulmaktadır. Bu ilişkide bilgi grafiğinin grafik dili ile veri sanatının, bilgiyi gösterme, veriyi
karşı tarafa iletme tarzı arasında bir ilişki var mı?, Veri sanatının veri sunumunda grafik dil
özellikleri nelerdir? sorularına cevap aranmaktadır.
Bu bilgiler sorgulanırken tezde kısaca bilgi grafiğinin özelliklerini ve yardımcı öğeleri belirtilmiş,
literatür taraması ve doküman analizi yapılarak 10 tane Veri sanatı sanatçısı seçilmiş, bu
sanatçıların çalışmaları tezin içerisinde bahsedilen grafik dil kuralları ve yardımcı öğeleri
kapsamında detaylıca incelenmiştir.
Bu bağlamda incelenen 10 sanatçının eserinin gösterim biçiminin bir diğerinden farklı olduğu
görülmüştür. Dolayısıyla veri sanatı gibi çağdaş sanatta yeri olan bir alanın sunum tarzında grafik
tasarıma ait olduğu düşünülen gösterim biçimlerine çeşitli oranlarda rastlanmış, ancak her
sanatçının kendine özgü bir üslupla eserler ortaya çıkardığı kanısına varılmıştır.
In this thesis, a relationship is established between graphic design, which primarily organizes
infographics for public information dissemination, and veri sanatı, which offers an aesthetic
experience alongside conveying information to the public. This relationship prompts inquiries
into whether there is a connection between the graphic language of infographics and veri sanatı's
methods of displaying information and transmitting data to the audience. The study seeks answers
to questions such as: What are the graphic language features in veri sanatı's data presentation?
While examining these aspects, the thesis briefly outlines the characteristics and auxiliary
elements of infographics. Through literature review and document analysis, 10 veri sanatı artists
were selected, and their works were meticulously analyzed within the context of the graphic
language rules and auxiliary elements mentioned in the thesis.
In this context, it was observed that the representation styles of the 10 examined artists' works
differ from one another. Thus, while various instances of veri sanatı, a domain with a place in
contemporary art, align with the presentation styles associated with graphic design, each artist
was found to create works with a unique style.