dc.contributor.advisor |
Prof. Dr. Uğurlu, Özkan |
|
dc.contributor.author |
Tonoğlu, Fatih |
|
dc.date.accessioned |
2024-05-14T06:09:01Z |
|
dc.date.available |
2024-05-14T06:09:01Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.date.submitted |
2023 |
|
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5416 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, deniz kazalarının analizinde kullanılan modelleri incelemektir. Çalışma kapsamında, Web of Science (WoS) ve Scopus veri tabanlarında 1970-2021 yılları arasında yayımlanan çatma/çatışma, karaya oturma, yangın/patlama ve batma kazalarını analiz eden toplam 351 makale ve bu makalelerde kullanılan modellerin analizleri yapılmıştır. Bu 351 çalışmada 174 farklı analiz modelinin kullanıldığı tespit edilmiştir. Modeller, VOSviewer yazılımı kullanılarak her bir kaza türü için ayrı ayrı analiz edilmiştir. Bu çalışmada incelenen makalelerin %49’u çatma/çatışma, %37’si karaya oturma, %30’u yangın/patlama ve %26’sı batma türündeki deniz kazalarının analizlerini içermektedir. Bayes Ağları (BN), Frekans Analizi, Simülasyon modelleri, Bulanık Mantık uygulamaları ve İnsan Faktörleri Analizi ve Sınıflandırma Sistemi (HFACS), deniz kazalarının analizi kapsamında en sık kullanılan modeller olarak tespit edilmiştir. Bu çalışma, deniz kazalarının analizi üzerine araştırma yapmak isteyen araştırmacılara kaynak sağlamakta ve uygun analiz modeli seçiminde yardımcı olmaktadır. |
en_US |
dc.description.abstract |
This study examines the models utilized in the analysis of marine accidents. In the study, a total of 351 articles analyzing collision/contact, grounding, fire/explosion, and capsizing accidents published between 1970-2021 in Web of Science (WoS) and Scopus databases and the models used in these articles were analyzed. It was found that 174 different analysis models were used in these 351 studies. The models were separately analyzed for each accident type using the VOSviewer software. 49% of the articles examined in this study include analysis of collision/contact, 37% of grounding, 30% of fire/explosion, and 26% of capsizing types of marine accidents. Bayesian Networks (BN), Frequency Analysis, Simulation models, Fuzzy Logic applications and Human Factors Analysis and Classification System (HFACS) have been the most frequently utilized models in the analysis of marine accidents. This study provides resources for researchers intending to analyze maritime accidents, assisting them in selecting the appropriate analysis model. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Deniz Kazaları, Kaza Analiz Modelleri, Kombine Modeller, Metodoloji. |
en_US |
dc.subject |
Marine Accidents, Accident Analysis Models, Combined Models, Methodology. |
en_US |
dc.title |
Deniz Kaza Analizi Kapsamında Kullanılan Modellerin Analizi |
en_US |
dc.title.alternative |
Analysis of Models Used in the Scope of Marine Accident Analysis |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.department |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
en_US |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-3788-1759 |
en_US |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-3372-2977 |
en_US |