dc.contributor.advisor |
Prof. Dr. Tekşan, Mesut |
|
dc.contributor.author |
Uslu, Ayşe Nur |
|
dc.date.accessioned |
2024-05-14T06:07:35Z |
|
dc.date.available |
2024-05-14T06:07:35Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.date.submitted |
2023 |
|
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5411 |
|
dc.description.abstract |
Batı’da; XVIII. yüzyılda toplumsal bir ideal olarak ortaya çıkan feminizm, günümüze gelinceye kadar etki alanını genişletmiştir. Feminizm, sosyoloji biliminin bir alt başlığı olarak kabul görmesinin yanı sıra edebi eserlerin oluşumunda -özellikle sanatı ideolojisinin bir aracı olarak kullanan yazarlar için- önemli bir rol oynamıştır. Kadının ataerkil sistemin oluşturduğu toplum içerisindeki herhangi bir problemine karşı sorgulayıcı duruş, feminist yazarların en genel ve temel prensibi olarak değerlendirilmiştir.
XXI. yüzyıl Türk Edebiyatı yazarlarından Duygu Asena, feminist söylemi benimsemiş ve bu anlamda bir öncü görevi üstlenmiştir. Gazeteci olarak yazın hayatına giren Asena’nın yazarlığını pekiştiren asıl güç romanları olmuştur. Feminist bir bakış açısıyla kaleme aldığı romanlarını, edebi kaygıdan uzak oluşturan yazar, sanatı toplumu bilinçlendirmek için bir araç olarak kullanmıştır. Bu çalışmada yakın dönem feminist kadın yazarlardan Duygu Asena’nın Kadının Adı Yok, Aslında Aşk da Yok, Aynada Aşk Vardı, Aslında Özgürsün, Aşk Gidiyorum Demez ve Paramparça adlı romanları; feminist söylem bağlamında incelenerek değerlendirilmiş, bazı tespitlerde ve çıkarımlarda bulunulmuştur. |
en_US |
dc.description.abstract |
In the West; feminism, which emerged as a social ideal in the 18st century, has expanded its range of influence until today. Besides being accepted as a subtitle of sociology, feminism has played an important role in the formation of literary works, especially for writers who use art as a tool of their ideology. The interrogant stance on the position of woman in the patriarchal order has been evaluated as the most general and main principle of feminist writers.
Duygu Asena, one of the Turkish Literature writers of 21st century century, has adopted the feminist discourse and has undertaken a pioneering role in this sense. The main thing that reinforce Asena’s writing, who entered the life of literary as a journalist, was power novels. The author, who written from a feminist perspective novels away from literary concern, used art as a tool to raise awareness of the society. In this study, one of the recent feminist woman writers Duygu Asena’s novels named Kadının Adı Yok, Aslında Aşk da Yok, Aynada Aşk Vardı, Aslında Özgürsün, Aşk Gidiyorum Demez and Paramparça; have been analyzed and evaluated in the context of feminist discourse, and some determinations and inferences have been made. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Feminizm, Duygu Asena, Kadın, Ataerkillik, Cinsiyet, Eşitsizlik |
en_US |
dc.subject |
Feminism, Duygu Asena, Woman, Patriarchy, Gender, inequality. |
en_US |
dc.title |
Feminizm ve Duygu Asena’nın Romanları |
en_US |
dc.title.alternative |
Feminism and Duygu Asena'a Novels |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.department |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-4280-7892 |
en_US |
dc.contributor.authorID |
0009-0000-2154-0979 |
en_US |