Bu tezin amacı, ilkokul 3. ve 4.sınıf fen bilimleri öğretim programında yer alan “Aydınlatma
Teknolojileri” ve “Ses Kirliliği” konularına yönelik geliştirilen Biyomimikri temelli fen eğitimi
yaklaşımının etkililiğinin değerlendirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı kapsamında 3. ve 4. sınıf düzeyinde gerçekleştirilmek üzere Biyomimikri Temelli Eğitim Anlayışı odaklı ders planları hazırlanmıştır. Hazırlanan ders planları iki farklı okulda 10 tane 3. sınıf ve 9 tane 4. sınıfta haftada iki ders saati olmak üzere altı hafta süresince
uygulanmıştır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması kullanılarak
geliştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak Biyomimikri Temelli Ders Planları Görüşme Formu
kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle maxqude programı kullanılarak analiz
edilmiştir.
Biyomimikri Temelli Eğitim Anlayışının, disiplinlerarası bakış açısı içerisinde öğrencilerin doğa ile etkileşimini, problem çözme becerilerini, yaratıcı düşünme becerilerini, yansıtıcı düşünme becerilerini, eleştirel düşünme becerisini arttırdığı, teknoloji algılarını yaş seviyelerine uygun olarak geliştirdiği ve ölçme değerlendirme çağdaş araçları kullanıldığı görülmektedir. Böylece
Biyomimikri Temelli Eğitim Anlayışının uygulanabilir olduğu sonucuna varılmıştır.
The aim of this thesis is to evaluate the effectiveness of the biomimicry regional science education approach on the subjects of "Lighting Technologies" and "Sound Pollution" in the primary school
3rd and 4th grade science curriculum. For this purpose, lesson plans focused on Biomimicry
Based Education Approach have been prepared to be implemented at the 3rd and 4th grade levels of the Science Course Curriculum. The lesson plans were prepared in two different groups, 10
3rd graders and 9 4th graders, for two lesson hours per week, for six weeks. The research uses action research, one of the qualitative research designs. Biomimicry Based Lesson Plans
Interview Form was used as a data collection tool. The obtained data were analyzed by content
analysis method using the maxqude program.
It is seen that the Biomimicry Based Education Approach increases the progress of nature,
problem solving skills, creative thinking abilities, thinking abilities, focusing thinking skills, critical thinking skills within an interdisciplinary perspective, and evaluates technology
perceptions in accordance with age levels. Thus, it was concluded that the Biomimicry Based Education Approach is applicable.