This study aimed to identify the views of educators on the status of the teaching profession taking into consideration the enacted Teaching Profession Act (TPA) in Turkey. The study aimed to reflect the views of participants from different backgrounds as much as possible. A qualitative research pattern and a case study model were adopted. The results identified the issues and content to be considered in the TPA. The results showed that the content of current TPA was limited. Participants emphasized that a participatory approach should have been adopted to prepare a comprehensive TPA. The participants requested a profession act that includes the qualifications framework of the teaching profession and professional rights of teachers. Participants also stated that the principles that protect the prestige and status of the teaching profession should be included in the professional law.
Description:
WoS Categories: Education & Educational Research
Web of Science Index: Emerging Sources Citation Index (ESCI)
Bu çalışmanın amacı, Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan
kaynak kitaplarda kelime türlerinin öğretimidir. Kelime türlerinin öğretimi
yapılırken kitap yazarları ve ders öğretmenleri bireysel farklılıkları ...
Araştırmanın amacı; sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersi öğretiminde kullandıkları öğretim yöntem ve tekniklerinin neler olduğunu, bu yöntem ve teknikleri tercih etme ve etmeme nedenlerini, öğretim yöntem ve teknikleri ...
Araştırma Ordu Üniversitesinde öğrenim gören fen bilgisi öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının astronomiye yönelik akademik başarıları, ilgileri ve astronomi öğretimde kullandığı yöntem-tekniklerin ...