dc.contributor.advisor |
Elvan, Özlem |
|
dc.contributor.author |
Akyol, Senanur |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-11T11:40:26Z |
|
dc.date.available |
2023-10-11T11:40:26Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.date.submitted |
2023 |
|
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3885 |
|
dc.description.abstract |
Günümüzde eğitimin gitgide uzmanlık gerektirmesi öğretmenliğin önemli bir konuma
gelmesini sağlamıştır.2013 yılından itibaren sosyal bilgiler öğretmen adayları ve
öğretmenleri alan sınavına girmektedirler. Sosyal bilgiler öğretmenliği alan sınavıyla
birlikte hedeflenen öğretmenlerden sahip oldukları bilgi ve becerileri kullanmaları ve
nitelikli, uzman öğretmenlerin seçilmesini sağlamaktır.Bu durumdan hareketle
araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ve öğretmenlerinin alan sınavına
yönelik görüşlerinin incelenmesidir.Araştırmanın çalışma grubunu Karadeniz Bölgesindeki bir
üniversitede eğitim görmekte olan 10 sosyal bilgiler öğretmen adayı ve alanında Sosyal Bilgiler
Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’ndan mezun olan 10 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır.
Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji (olgu bilim) yöntemi kullanılmıştır.
Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Yarı
yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilen verilerin değerlendirilmesinde içerik analizi
kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adayları ve öğretmenlerinin
sosyal bilgiler öğretmenliği alan sınavına ilişkin ortak görüşlere sahip oldukları tespit edilmiştir.
Gerçekleştirilen görüşmelerde alan sınavının içerik olarak zor, yoğun ve detaylı bilgilerden
oluştuğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğretmen adayları ve öğretmenler alan sınavının gerekli
olduğunu ve öğretmenlerin alan bilgisinin ölçülmesinin gerekliliğini ifade etmişlerdir. Kamu
Personeli Seçme Sınavı’nın yalnızca alan sınavından oluşması durumunda başarı ve
motivasyonlarının artacağı, soru dağılımlarının daha çok tarih ve coğrafya ağırlıklı olması, alan
sınavının atanmalarına olan etkileri ve alan sınavına yönelik akademisyenlerden birçok
beklentilerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. |
en_US |
dc.description.abstract |
The aim of this research is to examine the opinions of social studies teacher candidates and
social studies teachers about the field exam. In this context, the personal information of social
studies teacher candidates and teachers was determined, as well as gender, grade level variables
and their views on the field exam were examined. The study group of the research was planned
on 10 social studies teacher candidates studying at universities and 10 social studies teachers
who graduated from the Social Studies Teaching Department. Phenomenology method, which is
one of the qualitative research methods, was used in the research. Semi-Structured Interview
Form was used as data collection tool. The data were analyzed with the content analysis method
and the study was continued on the basis of validity and reliability. It has been determined that
social studies teacher candidates and teachers who participated in the research have common
views on the field exam. In the interviews, it was concluded that the field examination is
necessary. The Public Personnel Selection Examination will provide more success if it consists
only of the field examination, and the question distribution should be more history and
geography.It has been determined that prospective teachers and teachers have expectations from
academicians about the field examination by examining the positive or negative effects of the
field examination on their profession. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Alan Sınavı, Öğretmenlik, Kamu Personeli Seçme Sınavı, Sosyal Bilgiler. |
en_US |
dc.subject |
Field exam, Teaching, Public Personnel Selection Examination, Social Studies. |
en_US |
dc.title |
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının ve Öğretmenlerinin Alan Sınavına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi |
en_US |
dc.title.alternative |
Summary Examınation of the Opinions of Social Study Teachers and Teachers on the Fıeld Exam |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.department |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-5796-4279. |
en_US |
dc.contributor.authorID |
0009-0003-7051-631X |
en_US |