Bu araştırma sınıf öğretmenlerinin hibrit eğitim sistemine yönelik değişime hazır olma
durumlarını incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Karma araştırma modelinde tasarlanan
araştırmanın nicel bölümünde veriler kişisel bilgi formu ve değişime hazır olma ölçeği ile
toplanırken, nitel bölümün verileri görüşme formu ile toplanmıştır. Anket formu 2021-2022
eğitim öğretim yılında Samsun ili Vezirköprü ilçesinde görev yapan kolayda örnekleme yöntemi
ile belirlenmiş 219 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Görüşme formları ise 11 öğretmene
uygulanmıştır. Nicel veriler bilgisayar ortamında SPSS 25.0 istatistik paket programı aracılığı ile
analiz edilmiştir. Nitel veriler ise içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda
öğretmenlerin hibrit eğitim sistemi özelinde değişime tam anlamıyla hazır olmadıkları
belirlenmiştir. Araştırmada öğretmenlerin cinsiyetlerine, yaşlarına, kıdemlerine, eğitim
durumlarına ve mezun oldukları kurumlara göre değişime hazır olma düzeylerinin istatistiksel
olarak farklılık göstermediği saptanmıştır. Öğretmenler hibrit eğitim sisteminin öğretmenin emeği
sömürülmesi, öğretmenlere gerek kalmaması, ciddi öğrenme kayıpları yaşanması, mesleğin
itibarının daha da düşmesi, öğrencilerle kurulan duygusal bağın ve meslektaşlarla gerçekleştirilen
paylaşımların zayıflaması konularında endişeler yaşadıkları görülmüştür.
This study was conducted to examine the readiness of classroom teachers for change towards the
hybrid education system. In the quantitative part of the study, which was designed in a mixed
research model, data were collected with a personal information form and a readiness for change
scale, while the data of the qualitative part were collected with an interview form. The
questionnaire form was applied to 219 classroom teachers working in Vezirköprü district of
Samsun province in the 2021-2022 academic year, determined by convenience sampling method.
Interview forms were applied to 11 teachers. Quantitative data were analysed in computer
environment by means of SPSS 25.0 statistical package programme. Qualitative data were
subjected to content analysis. As a result of the research, it was determined that teachers were
not fully ready for change in the hybrid education system. In the study, it was determined that the
level of teachers' readiness for change did not differ statistically according to their gender, age,
seniority, educational status and the institutions they graduated from. Teachers were concerned
that the hybrid education system would exploit the labour of teachers, make teachers unnecessary,
lead to serious learning losses, further diminish the reputation of the profession, and weaken the
emotional bond with students and sharing with colleagues.