Türkiye’deki devlet ilkokullarında görev yapan İngilizce öğretmenleri, öğrencilere
konuları somut hale getirme amacıyla kendi hazırladıkları ya da edindikleri materyalleri öğretim
ortamına dâhil etmektedirler. Bu ekstra materyallerin kullanımında da bazı problemlerle
karşılaşılmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı öğretmenlerin karşılaştıkları bu problemleri
tespit etmek ve çözüm önerileri sunmaktır. Bu çalışma nitel bir vaka çalışmasıdır ve çalışmada
katılımcı olarak 2 İngilizce öğretmeni yer almaktadır. Katılımcıların seçilmesinde amaca uygun
örneklem yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışma 6 hafta sürmüştür. Bu sürede veri toplama
amacıyla sınıf gözlemi, görüşme ve öz-değerlendirme raporu yazımı teknikleri kullanılmıştır.
Veri analizinde ise kodlama ve tema oluşturma yöntemlerine başvurularak veriler sistematik bir
şekilde analiz edilmiştir. Bulgular göstermektedir ki öğretmenler öğrencilerde dikkat
dağınıklığı, öğrencilerin ekstra materyal kullanımı ile ilgili yönergeleri anlayamaması, teknik
problemler, ders saatinin yetersizliği, öğrencilerin yavaş hareketleri, ekstra materyallerin zarar
görmesi ve öğrencilerde ders materyali eksikliği gibi bazı problemlerle karşı karşıya
kalmaktadır. Bu sorunlara alternatif çözüm önerileri de çalışmada sunulmuştur (materyali
uyarlama, yönergeleri adım adım verme vb.) .
EFL teachers teaching in state primary schools in Turkey create or employ
supplementary materials to promote concrete learning. However, in some cases, the use of
supplementary materials leads to several problems. The main purpose of this study is to define
these problems and to develop strategies for overcoming them while using the supplementary
materials. This is a qualitative case study and two EFL teachers participated in this study. A
purposive sampling technique was applied to select the teacher participants. The study took
place over six weeks. The data were collected through classroom observation, interviews, and
self-evaluation reports. The collected data were analysed by coding and theming. The findings
revealed that teachers encountered problems such as students’ being distracted, students’ not
understanding the instructions for using the supplementary materials, technological issues,
insufficient class time, slowness of young learners, damage to the supplementary materials, and
lack of materials for students (e.g., scissors or glue). The study also provides some alternative
strategies for overcoming these problems (e.g., adaptation of material, giving instruction one by
one etc.).