Student engagement provides a more comprehensive overview of how students actively participate in especially online learning activities and interact with their peers and the teacher. The aim of this action research study was to investigate the impact of fully online flipped EFL classes on young learners' engagement. In particular, the study focused on four aspects (behavioral, emotional, agentic, cognitive) of students' engagement in online flipped EFL classes. The study was conducted in a state secondary school in Türkiye that switched to online education with the Covid-19 pandemic. This action research was conducted with 6th grade participants (11-12 years old, 14 students) for five weeks in the academic year 2021-2022. Seven data collection tools were used (students' reflection reports, teacher journals, weekly observation checklist forms, semi-structured interviews with students, reports of online quizzes and games, and other online documents). The results of the thematic analysis showed that most of the students engaged in the fully online flipped EFL course in behaviorally (perseverance in tasks, concentration on online activities, effort in using technology), cognitively (self-regulation, learner autonomy, and time management), agentically (developing learning habits and generating ideas) and emotionally (happiness and pleasure, enthusiasm and interest and anxiety). Moreover, students actively participated, communicated with each other, consciously learned and engaged in activities, and gained self-management and self-control in online flipped EFL classes. The study recommends the application of flipped learning in online courses in English language teaching. Therefore, it contributes to the design and implementation of action research to examine the impact of the flipped learning approach on students' engagement in an online EFL class.
Öğrenci katılımı, öğrencilerin özellikle çevrimiçi öğrenme etkinliklerine nasıl aktif olarak katıldıklarına ve akranları ve öğretmenleriyle nasıl etkileşime girdiklerine dair daha kapsamlı bir genel bakış sağlar. Bu eylem araştırmasının amacı tamamen çevrimiçi ters yüz edilmiş İngilizce derslerinin yetişkin olmayan öğrencilerin derse katılımları üzerindeki etkiyi araştırmaktır. Çalışma, özellikle öğrencilerin ters yüz edilmiş çevrimiçi İngilizce derslerinde katılımının dört yönüne (davranışsal, duygusal, eylemsel, bilişsel) odaklanmıştır. Çalışma, Türkiye’de Covid-19 salgınıyla çevrimiçi eğitime geçen bir devlet ortaokulunda yürütülmüştür. Bu eylem araştırması, beş hafta süreyle 6. sınıf katılımcılarıyla (11-12 yaş, 14 öğrenci) 2021-2022 eğitim-öğretim yılında yürütülmüştür. Veri toplamada 7 farklı araç kullanılmıştır (öğrencilerin yansıtma raporları, öğretmen günlükleri, haftalık gözlem kontrol listesi formları, öğrencilerle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler, çevrimiçi sınavların ve oyunların raporları ve diğer çevrimiçi belgeler). Tematik analiz sonuçları, öğrencilerin çoğunun tamamen çevrimiçi ters yüz edilmiş İngilizce dersinde davranışsal (görevlerde sebat, çevrimiçi etkinliklere konsantrasyon, teknolojiyi kullanma çabası), bilişsel (öz düzenleme, öğrenen özerkliği ve zaman yönetimi), eylemsel (öğrenme alışkanlıkları geliştirme ve fikir üretme) ve duygusal (mutluluk ve zevk, coşku ve ilgi ve endişe) olarak katıldıklarını göstermiştir. Ayrıca, öğrenciler çevrimiçi ters yüz edilmiş İngilizce derslerine aktif olarak katılmış, birbirleriyle iletişim kurmuş, bilinçli olarak öğrenmiş ve etkinliklere katılmış ve öz yönetim ve öz kontrol kazanmışlardır. Çalışma, İngilizce öğretiminde çevrimiçi derslerde ters-yüz edilmiş uygulamayı önermektedir. Bu nedenle, çevrimiçi ters-yüz öğrenme yaklaşımının İngilizce dersinde öğrencilerin katılımları üzerindeki etkisini incelemek için eylem araştırmasının tasarlanmasına ve uygulanmasına katkıda bulunmaktadır.