Bu çalışmanın amacı, “Maddenin Hal Değişimi ve Maddenin Ayırt Edici
Özellikleri (MHDMAEÖ)” konularının işlenmesi sürecinde kullanılan kesintisiz ters
yüz edilmiş öğrenme modelinin (KTYEÖM) öğrenci başarısına etkililiğini incelemek
ve süreç ile ilgili öğrenci ve veli görüşlerini almaktır. Araştırmada karma yöntem
araştırmalardan açımlayıcı desen kullanılmıştır. Araştırmada, 2021-2022 eğitimöğretim yılında Ordu il merkezinde yer alan özel bir ortaokulda öğrenimini sürdüren
38 5. sınıf öğrencisi ile çalışılmıştır. Araştırmada, kesintisiz ve ters yüz öğrenmeler
kapsamında etkinlikler düzenlenmiştir. Web tabanlı ücretsiz bir sanal sınıf uygulaması
olan Edpuzzle uygulaması, ters yüz edilmiş öğrenme bağlamında sınıf dışı ders anlatım
videolarının izlenmesi amacıyla kullanılmıştır. Kahoot! uygulaması, formatif
değerlendirme amacıyla kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin kesintisiz öğrenmelerini
desteklemek, öğrenci-öğrenci ve öğrenci-öğretmen etkilişimini artırmak amacıyla
WhatsApp grupları kurulmuştur. Araştırmada veriler, “Maddenin Halleri ve Maddenin
Ayırt Edici Özellikleri Başarı Testi (MHDMAEÖBT)” ve öğrenci ve velilerle yapılan
görüşmelerle alınmıştır.
Çalışmada verilerin dağılımının normalliğini belirlemek amacıyla ShapiroWilk testi, gruplar arasındaki farkın anlamlılığını belirlemek için non-parametrik
testlerden Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Nitel veriler içerik analizine tabii
tutulmuştur. Araştırmanın sonuçlarına göre; MHDMAEÖBT verilerine göre deney
grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur.
Öğrenciler, KTYEÖM’in öğretici, eğlenceli, motive edici, sınıf dışı birliktelik
ve fikir alış verişi sağlama gibi olumlu yönlerini belirtmişlerdir. Ayrıca bazı öğrenciler
kalıplaşmış öğrenme kültürü, teknik sorunlar ve internet erişim sorunu yaşandığı
yönünde olumsuz görüş bildirmişledir. Öğrenciler modelin çalışma zamanı ve
ortamında esneklik sağlaması, konuyu pekiştirme ve soruları birlikte tartışmaya fırsat
vermesi, öğrenilenleri günlük hayata uyarlayabilme kolaylığı sağlaması gibi pek çok
olumlu özelliklerinden bahsetmiştir.
III
Öğrenci velileri uygulama öncesinde mobil teknolojinin kullanım amacının
dışında kullanılabileceği ve süre kontrolü sağlanamayabileceği yönündeki olumsuz
görüşlerinin uygulama ile birlikte değiştiğini belirtmişlerdir. Veliler mobil cihazların,
öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmelerine fırsatı verdiğini, öğrencilerin derslerde
eğlendiklerini, derse yönelik ilgilerini arttırdığını ve iletişimlerini kuvvetlendirdiğini
belirtmişlerdir. Çalışma sonucunda, araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.
This study aims to examine the effect of Seamless Flipped Learning Model
(SFLM) used in the process of teaching the Subject Change of State of Matter and
Distinctive Properties of Matter (CSMDPM) on student success and to get the opinions
of students and parents about the process. Exploratory design, one of the mixed method
researches, was used in the research. In the study, 38 5th grade students studying at a
private secondary school in Ordu city center in the 2021-2022 academic year were
studied. In the research, activities were organized within the scope of seamless and
flipped learning. Edpuzzle application, which is a free web-based virtual classroom
application, was used to watch out-of-class lecture videos in the context of flipped
learning. Kahoot! application was used for formative assessment purposes. In addition,
WhatsApp groups were established to support students' seamless learning and to
increase student-student and student-teacher interaction. In the research, the data were
obtained through the "States of Matter and Distinctive Properties of Matter
Achievement Test (SMDPMAT)" and interviews with students and parents.
In the study, the Shapiro-Wilk test was used to determine the normality of the
distribution of the data, and the Mann-Whitney U test, one of the non-parametric tests,
was used to determine the significance of the difference between the groups.
Qualitative data were subjected to content analysis. As a result of the research;
according to (SMDPMAT) data, a significant difference was found in favor of the
experimental group.
Students stated the positive aspects of (SFLM) such as instructive, entertaining,
motivating, providing togetherness outside the classroom, and exchanging ideas. In
addition, some students reported negative opinions about stereotyped learning culture,
technical problems and internet access problems. The students mentioned many
positive features of the model such as providing flexibility in the studying time and
environment, reinforcing the subject and allowing discussion of the questions together,
and providing ease of adapting what has been learned to daily life.
Before the implementation, the parents of the students stated that their negative
views were that mobile technology could be used for purposes other than its intended
use and that time control could not be achieved changed with the implementation.
V
Parents stated that mobile devices allow students to learn through hands-on activities.
Also, they have fun in the lessons, increase their interest in the lesson, and strengthen
their communication. In light of the results obtained from the study, suggestions were
made for practitioners and researchers.