Amaç: Çalışmanın amacı sağlık kurumların da verilen hizmetlerin kalite ve
verimliliğini yükseltebilmek için hastanelerde uygulanan dijital hastane sistemlerinin
çalışan memnuniyeti üzerindeki etkisini araştırmak ve elde edilen bulgular ışığında
gerekli önerileriler de bulunmaktır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma da nicel ve nitel araştırma tekniği kullanılmıştır.
Araştırmanın örneklemini kamu hastanesi olan 6. Seviye Dijital hastane sertifikasına
sahip Trabzon’daki iki kamu hastanesi çalışanlarından basit rastgele örneklem
yöntemi ile seçilen 274 sağlık çalışanı oluşturmaktadır. Araştırma anket ve mülakat
yöntemiyle yürütülmüştür. Elde edilen veriler SPSS 21.0 ve Lisrel 8.71 programları
ile analiz edilmiştir.
Bulgular: Çalışmada dijital hastane uygulamaları ile çalışan memnuniyeti arasında
pozitif yönde anlamlı güçlü bir ilişki tespit edilmiştir. Çalışmada dijital hastane
uygulamaları görüşler boyutu çalışan memnuniyetini %69.5 oranında anlamlı ve
pozitif yönde etkilediği tespit edilmiştir. Çalışanların dijital hastane
uygulamalarından ortalama %90 oranında memnun oldukları bulunmuştur.
Sonuç: Dijital hastane uygulamaları ile memnuniyet arasında pozitif yönde bir ilişki
durumu olduğu belirlenmiştir. Dijital hastane uygulamaları çalışan memnuniyetini
pozitif yönde etkilemektedir. Çalışma kapsamında dijital hastane uygulamalarına
bakış açısı cinsiyet, yaş ve meslekte çalışma yılına göre anlamlı bir fark olup
olmadığına bakılmıştır. Bilimsel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır. Araştırma
sonucunda Dijital hastanelerde kağıt tüketiminden tasarruf sağlanırken bunun tam
aksi olarak poşet israfı artmıştır. Bir hastanede dijital hastane unvanını kazandıktan
sonra çalışan memnuniyetlerinde artış meydana gelirken diğer hastanede çalışan
memnuniyetlerinde azalma meydana gelmiştir. Bu memnuniyet azalmasının
nedenleri araştırılmıştır. Çalışmada personellerin dijital hastane uygulamaları için
verilen eğitimlerin yetersiz olduğu tespit edilmiştir.
Aim: The aim of the study is to investigate the effect of digital hospital systems
applied in hospitals on employee satisfaction in order to increase the quality and
efficiency of the services provided in health institutions and to make necessary
suggestions in the light of the findings.
Material and Method: Quantitative and qualitative research techniques were used
in the research. The sample of the research consists of 274 healthcare professionals
selected by simple random sampling method from two public hospital employees in
Trabzon who have 6th Level Digital hospital certificate, which is a public hospital.
The research was carried out by questionnaire and interview method. The obtained
data were analyzed with SPSS 21.0 and Lisrel 8.71 programs.
Results: In the study, a strong positive relationship was found between digital
hospital applications and employee satisfaction. In the study, it was determined that
the dimension of opinions of digital hospital applications significantly and positively
affected employee satisfaction at the rate of 69.5%. It has been found that the
employees are satisfied with the digital hospital applications at an average of 90%.
Conclusion: It has been determined that there is a positive relationship between
digital hospital applications and satisfaction. Digital hospital applications affect
employee satisfaction positively. Within the scope of the study, it was examined
whether there is a significant difference in the perspective of digital hospital
applications according to gender, age and working year in the profession. No
scientifically significant difference was found. As a result of the research, while
paper consumption was saved in digital hospitals, on the contrary, the waste of bags
increased. After gaining the title of digital hospital in one hospital, employee
satisfaction increased, while employee satisfaction decreased in another hospital. The
reasons for this decrease in satisfaction were investigated. In the study, it was
determined that the training provided for the digital hospital applications of the
personnel was insufficient.