Amaç: Ortaokul öğrencilerinde imgeleme çalışmalarının motor beceri, empati ve kaygı düzeylerine ne düzeyde etkili olduğunu belirlemek bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır.
Gereç ve Yöntem: Bu çalışmada G* Power analizi sonucunda gönüllü 130 öğrencinin yeterli olacağı tespit edilmiştir. Bu anlamda 130 ortaokul öğrencisi yansız atama ile kontrol ve deney gruplarına ayrılmıştır. Uygulama öncesinde her iki gruba da motor beceri parkuru, durumluk ve sürekli kaygı ölçeği ve empati ölçeği uygulanmıştır. Uygulama esnasında deney grubuna imgeleme uygulamaları yapılırken kontrol grubuna herhangi bir işlem yapılmamıştır. İmgeleme uygulamaları sonrasında her iki gruba da motor beceri parkuru, durumluk ve sürekli kaygı ölçeği ve empati ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel hesaplamaları SPSS 25.0 V istatistik paket programında yapılmıştır. Öğrencilerin demografik özelliklerinin belirlenmesi amacıyla frekans analizi yapılmıştır. Elde edilen verilerin normal dağılım gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla ―Kolmogorov Smirnow ve Shapiro-Wilk‖ testleri uygulanmıştır. Normal dağılım gösteren verilerin karşılaştırılması amacıyla bağımlı ve bağımsız t-testi ve ANOVA uygulanmıştır. Anlamlılık değeri p<0.05 olarak belirlenip bu değer üzerinden yorumlanmıştır.
Bulgular: Araştırmada imgeleme uygulamalarının yapıldığı deney grubu öğrencilerinin motor becerileri inceleyen parkur puan ve süreleri anlamlı farklılık gösterdiği görülmüştür (p<0,05). Ancak imgeleme çalışmalarının durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri ve empati becerileri üzerinde anlamlı bir farklılık göstermediği görülmüştür (p>0,05). İmgeleme çalışmalarının cinsiyet değişkenine göre motor becerileri, durumluk ve sürekli kaygı üzerinde bir farklılık görülmezken empati becerilerinin kız öğrenciler lehine anlamlı bir farklılık gösterdiği görülmüştür (p<0,05). İmgeleme çalışmalarının yaş değişkenine göre motor becerileri inceleyen parkur puanları 11 yaşındaki öğrenciler lehine ve durumluk kaygı düzeyleri 13 yaşındaki öğrenciler lehine anlamlı bir farklılık gösterdiği anlaşılmıştır.
Sonuç: Sonuç olarak imgeleme çalışmalarının öğrencilerin motor becerileri üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. İmgeleme çalışmalarının kız öğrencilerin empati becerilerini geliştirdiği ve 11 yaş grubundaki öğrencilerin motor becerilerini, 13 yaşındaki öğrencilerin durumluk kaygılarını azalttığı sonucuna ulaşılmıştır.
Aim: This intention objective, which determines to what extent it is effective on imagery, motor skills and empathy attitude and anxiety attitude in secondary school students, constitutes this purpose.
Material and Method: According to the result of G* Power analysis, it was determined that 130 species would be sufficient. These first 130 middle school students ended the control and experiment with unbiased assignment. Before the application, motor skill track, state and trait anxiety measurement and empathy measurement were applied in both groups. During the application, the control group did not take any action while the experimental group was performing imagery applications. After the experiment, motor skill track, state and trait anxiety measurement and empathy calculation were applied in both groups. Calculations of the obtained data sets were made using SPSS 25.0 V statistical package data. Frequency analysis was conducted to determine local demographic regulation. ―Kolmogorov Smirnow and Shapiro-Wilk‖ test was applied to determine whether the obtained data showed a normal distribution. Dependent and independent t-test and ANOVA were applied to compare nerves showing normal spreading. The significance value was determined as p<0.05 and interpreted over this value.
Results: In the research, it was shown that the students in the experimental group, in which the imagery applications were made, exhibited their motor equipment, track scores and lengths (p<0.05). However, imagination variants did not show an explanation for state and trait anxiety, waiting and thinking on empathy skills (p>0.05). While there was no variable on motor equipment, state and trait anxiety according to the gender variable, imagery diversity is a distinguishing feature in which the competitive elements show the irritating effect (p<0.05). According to the age variable of the types of imagery, it was understood that the track scores of the motor equipment groups showed that they saw the scores of the 11-year-old students and the scores of the 13-year-old students who showed the state view.
Conclusion: As a result, it was concluded that imagery packages were effective on motor skills. He left behind the state anxiety of 13-year-old students, which he developed to provide empathy to female students from the imagery behaviors and took the 11-year-old stump to the motor target.