DSpace Repository

Problem Genişletme Etkinliklerinin Problem Çözme ve Üstbilişe Etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Alan, Seyfi
dc.date.accessioned 2022-08-10T11:51:53Z
dc.date.available 2022-08-10T11:51:53Z
dc.date.issued 2017
dc.date.submitted 2017
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/290
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, problem genişletme etkinliklerinin öğrencilerin problem çözme başarısına ve üstbiliş becerisine etkisinin incelenmesidir. Bu doğrultuda araştırma, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen üzerine modellenmiştir. Araştırma, 2015-2016 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde Rize İli Merkez İlçesi’nde bir ilkokulda, 31’i deney ve 30’u kontrol grubunda olmak üzere, toplam 61 öğrenci ile dokuz hafta boyunca yürütülmüştür. Araştırmada, deney grubunda yer alan öğrencilere problem genişletme etkinlikleri uygulaması yapılırken, kontrol grubunda yer alan öğrencilerin dersleri normal matematik müfredatına göre işlenmiştir. Araştırmada kullanılan veriler; Problem Çözme Başarı Testi ile Üstbilişsel Bilgi ve Beceri Ölçeği (MSA ‘98R) kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin normal dağılım kontrolü Kolmogorov-Smirnov testi ile yapılmıştır. Bağımlı iki grup ortalaması Eş-yapma t-testi (Paired t-test) ile karşılaştırılmıştır. Verilerin analizinde ve sonuçların yorumlanmasında %5 anlamlılık düzeyi dikkate alınmıştır. Araştırma sonucunda, deney grubundaki öğrencilerin uygulama süreci sonunda hem problem çözme başarısında hem de üstbilişsel bilgi ve beceri düzeylerinde artış olduğu görülmüştür. Ayrıca bu artışın deney grubunda, kontrol grubuna oranla daha yüksek olduğu gözlenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, problem genişletme etkinliklerinin hem problem çözme başarısında hem de üstbiliş bilgi ve becerilerinde artış sağladığı gözlenmiştir. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İlkokul matematik öğretimi, problem çözme, problem genişletme, üstbiliş,Primary mathematics education, problem solving, problem extending, metacognition en_US
dc.title Problem Genişletme Etkinliklerinin Problem Çözme ve Üstbilişe Etkisi en_US
dc.title.alternative EFFECT OF PROBLEM EXTENDING ACTIVITIES ON PROBLEM SOLVING AND METACOGNITION en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.department Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account