Abstract:
Bu çalışmada Rönesans resminin plastik anlayışının Güzel Sanatlar Eğitimi
Bölümlerindeki resim atölye derslerine katkısı araştırılmıştır. “Plastik anlayış”
ifadesi bir dönemin sanatının arka planındaki düşünsel ve estetik birikimleri
içeren derin bir olgudur. Bu nedenle Rönesans ve günümüz sanat eğitiminin
plastik anlayışı sanat tarihi ve estetik alanları içerisinde ele alınmıştır. Her iki
sanat eğitimi arasındaki farklar gösterilmeye çalışılmış, bu farklar ile birlikte
resim atölye derslerinin belirlenmiş içeriklerinde ve işleyişlerinde Rönesans
resminin plastik anlayışının katkısı ortaya koyulmuştur.
Rönesans sanatı ve Rönesans resminin plastik anlayışı gibi geniş bir konunun bu
çalışmada tamamen ele alınması zor olacağından bu dönemin önemli sanat
fikirleri ve sanattaki değişimleri konu edilmiştir. Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü
resim atölye derslerinden ağırlıklı olarak öğrencinin plastik elemanları öğrendiği
birinci sınıf derslerine yer verilmiştir.
Çalışmada, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümlerindeki resim atölye derslerinin nasıl
ve hangi nitelikleriyle Rönesans resminden yaralandığının belirlenmesi
amaçlanmıştır. Bu yararlanmanın niteliğinin ne olduğu gösterilmeye çalışılarak
buna neden olan tarihsel ve kültürel zorunluluklara değinilmiş ve ortaya çıkan
sonuçlarla ile birlikte resim atölye derslerinde Rönesans resminden nasıl
yararlanılabileceği önerilmiştir.
Çalışma, literatür taraması şeklinde gerçekleşmiştir