dc.contributor.author |
Yılmaz, Mehmet |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-17T08:08:20Z |
|
dc.date.available |
2022-08-17T08:08:20Z |
|
dc.date.issued |
2000 |
|
dc.identifier.citation |
YILMAZ,MEHMET. (2000) Düzenleme ve Uygulamalar ile Türkiye'de Siyaset Kurumunun Kitle İletişim Araçlarına Bakışı: Ticari Televizyon Yayın Politikaları Örneği. (Yüksek Lisans), Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/2831 |
|
dc.description.abstract |
Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de yayıncılık faaliyetleri yasa koyucu ve
uygulayıcı olarak siyasi erkin belirlemiş olduğu düzenlemeler ile sürdürülmektedir ki bu
düzenlemeler bütünü kitle iletişim araçları politikaları olarak anılmaktadır. Siyasi erk ve
bu erke talip olan rakipler; çalışmadaki kapsamı bağlamında yayın politikası oluşturma
sürecinde faaliyet gösteren yapılar olarak süreç içerisindeki rolleri ile birlikte “siyaset
kurumu” ifadesi altında toplanmakta ve değerlendirilmektedir. “Siyaset kurumu” olgusu
altında siyaset kurumunu aktörleri olarak siyasal kuruluşların en genişi, en gelişmişi, en
kapsayıcı olanı, kurumlar kurumu şeklinde nitelendirilen siyasal etkinliklerin genel
çerçeve ve kadrosunu oluşturan devletin başındaki devlet başkanı, rıza ve kuvvet
toplamı formülünden oluşan siyasi iktidar ve siyasal partiler eylemleri ile birlikte temel
öğeler olarak görülmektedir. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.title |
Düzenleme ve Uygulamalar ile Türkiye'de Siyaset Kurumunun Kitle İletişim Araçlarına Bakışı: Ticari Televizyon Yayın Politikaları Örneği |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.authorID |
TR13735 |
en_US |