dc.contributor.author |
Bahtiyar Karadeniz, Cemile |
|
dc.contributor.author |
Yavuz, Cevit |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-17T08:04:04Z |
|
dc.date.available |
2022-08-17T08:04:04Z |
|
dc.date.issued |
2009 |
|
dc.identifier.citation |
YAVUZ Cevit ve KARADENİZ B. Cemile,Sınıf Öğretmenlerinin Motivasyonunun İş Tatmini Üzerine Etkisi,Uluslararası Sosyal Araş tırmalar Dergisi, vol. 2, no. 9, ss. 507-519, 2009. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/2823 |
|
dc.description.abstract |
Eğitimin kalitesini ve niteliğini etkileyen en önemli faktör öğretmendir. Bu nedenle öğretmenlerin iş tatmini ve motivasyonu konusu, hem öğretmenler hem de öğretmenlerin görev yaptıkları eğitim kurumları için önemlidir. Öğretmenlerin motivasyon ve iş tatminlerinin yüksek ya da düşük olması onların ortaya koyacakları
hizmetin kalitesini de etkileyecektir.
Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin motivasyonunun iş tatmini üzerine etkisinin boyutları incelenmeye çalışılmıştır. Bu bağ lamda iş tatminini etkileyen faktörler; sosyal imkan, çalışma ortamı, ihtiyaçlar, terfi ve ödüllendirme sistemi, verilen görevler ve eğitim seviyesi olarak altı grupta incelenmiştir. Demografik özeliklerde ise; cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim seviyesi, meslekte hizmet süresi ve kurumdaki hizmet süresi
dikkate alınmıştır. tatminini etkileyen faktörler ile demografik özellikler arasında anlamlı farklılıklar olup olmadığı istatistiksel olarak analiz edilmiştir. |
en_US |
dc.description.abstract |
The most important factor affecting the quality and feature of education is the teacher. So, the issue of the job satisfaction and motivation of primary teachers is vitally important for both the teachers and education institutions. Whether motivation and job satisfaction of the teachers is at high or low level will directly affect the level of service they are performing.
In this study it is aimed searching the dimensions of the effect on job satisfaction of motivation of class teachers. In this context, the factors affecting job satisfaction, social facilities, working environment, needs, promotion and rewarding system have been examined as the tasks and level of education in six groups. In demographic features sex, age, marital status, education level, profession service period in the profession have
been taken into account. Whether there are factors affecting job satisfaction and demographic features have been statistically analized. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Class teachers, job satisfaction, motivation |
en_US |
dc.subject |
Sınıf öğretmenleri, iş tatmini, motivasyon |
en_US |
dc.title |
Sınıf Öğretmenlerinin Motivasyonunun İş Tatmini Üzerine Etkisi |
en_US |
dc.title.alternative |
The effect on job satisfaction of the motivation of class teachers |
en_US |
dc.type |
article |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.authorID |
TR103946 |
en_US |
dc.contributor.authorID |
TR137635 |
en_US |