In this study, in which descriptive scanning model was used, it was aimed to determin the students’ perceptions and expectations toward communication skills and behaviors of lecturers working. The study focuses on the respect of providing some clues in establishing an efficient communication for the academic staff during learning and teaching period determining what types of communication used by the academic staff are.This study consist of students attending Economic and Administrative faculty of Ordu
University during 2008-2009 academic year and a sample of 200 students were selected randomly.
Öğretim elemanlarının iletişim davranışlarına ilişkin öğrenci algı ve beklentilerini belirlemek amacıyla yapılan bu çalışmada, genel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma, öğretim elemanlarının kullandıkları iletişim biçimlerinin neler olduğunun belirlenerek öğretim elemanları için öğrenme ve öğretme süreçlerinde etkili bir iletişim kurmada bazı ipuçları sağlaması açısından önem taşımaktadır. Araştırmanın evrenini 2008-2009 öğretim yılında Ordu üniversitesi Ünye İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde eğitim alan öğrenci ve örneklemini evrenden tesadüfi örneklem yöntemiyle seçilmiş 200 öğrenci oluşturmaktadır.