Abstract:
İnsanın algılama biçimini, dünyaya bakışını şekillendiren ve değiştiren teknolojik
gelişmeler, insanın varoluşu ile ilgili olan ana kavram kültürü, değiştirmiş, kültür, yığın
denilen kitleler düzeyine indirgenip, farklı bir şekil almıştır. Bu olgu, geniş zaman çerçevesi içerisinde, endüstriyel boyutlara taşınarak, düşünmekten alıkonan insanı, boş eğlence ortamına itmiştir.
Kültür ve endüstri kavramlarının, ‘Kültür Endüstrisi’ adı ile kendini gösterdiği içinde
bulunulan dönem, 21.y.y. dinamiklerini sonuna kadar sergileyip, sözde özgürlük fırsatları
yaratmakta olup, gerçekte, özgürlüğü elinden alınan ve bir fantazya ortamına itilen insan
yığınları oluşturmuştur.
Tüketim ve eğlence kavramının, metalaşma çerçevesinde merkeze oturduğu, günlük
kavramların, yeni bakış açıları ile, bir bilimsel araştırma konusu olup, kültür ve endüstri
birleşimini yarattığı bu oluşum, çeşitli başlıklar altında incelenirken, hem kavramların ne
derece değiştiği, hem de sanayileşmeden endüstriyelleşmeye, yaşamın, yaşam algısının ve iletişimin nasıl şekil aldığı ortaya konulacaktır.