DSpace Repository

Muallim İsmail Hakkı Bey’in Bestecilik Yönü ve Ferahfeza

Show simple item record

dc.contributor.author Karaduman, İrfan
dc.date.accessioned 2022-08-17T07:42:59Z
dc.date.available 2022-08-17T07:42:59Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/2784
dc.description.abstract Türk mûsıkîsinin yapı taşlarından birisi makamsal yapısıdır. Bestekârların makam ve usûl konusuna hâkimiyetleri, bu alanda oluşturacakları eserlerin kalitelerini doğrudan etkilemektedir. Muallim İsmail Hakkı Bey, bestekârlık alanında kendisini unutulmazlar arasına yerleştirmeyi başarmıştır. Klasik üslûp olarak bilinen üslûbu çok iyi kavramış ama zaman zaman bu üslûbun dışına çıkarak özgün nitelikte besteler de vermiştir. Muallim İsmail Hakkı Bey, döneminin mûsıkî üslûbunun dışına çıkmış olsaydı kuvvetle muhtemel unutulurdu. Ferahfeza makamı, bazı yönleriyle başka makamlarla karıştırılmıştır. Bazı bestekârların makamları birbirine karıştırması durumu, bu makam için de geçerlidir. Sultanîyegâh makamı ile içi içe kullanılan ve bazı bestekârlar tarafından birbirinden ayrılamayan ferahfeza makamı, Muallim İsmail Hakkı Bey tarafından net biçimde anlaşılmış ve ustaca kullanılmıştır. Bu çalışmada, Muallim İsmail Hakkı Bey’e ait ferahfeza Peşrev’in analizi yapılacak ve bestekârlık özellikleri ortaya konmaya çalışılacaktır. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Müzik, Peşrev, Muallim İsmail Hakkı Bey en_US
dc.title Muallim İsmail Hakkı Bey’in Bestecilik Yönü ve Ferahfeza en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account