dc.contributor.author |
Karaduman, İrfan |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-17T07:42:59Z |
|
dc.date.available |
2022-08-17T07:42:59Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/2784 |
|
dc.description.abstract |
Türk mûsıkîsinin yapı taşlarından birisi makamsal yapısıdır. Bestekârların
makam ve usûl konusuna hâkimiyetleri, bu alanda oluşturacakları
eserlerin kalitelerini doğrudan etkilemektedir. Muallim İsmail Hakkı
Bey, bestekârlık alanında kendisini unutulmazlar arasına yerleştirmeyi
başarmıştır. Klasik üslûp olarak bilinen üslûbu çok iyi kavramış
ama zaman zaman bu üslûbun dışına çıkarak özgün nitelikte besteler
de vermiştir. Muallim İsmail Hakkı Bey, döneminin mûsıkî üslûbunun
dışına çıkmış olsaydı kuvvetle muhtemel unutulurdu. Ferahfeza makamı,
bazı yönleriyle başka makamlarla karıştırılmıştır. Bazı bestekârların
makamları birbirine karıştırması durumu, bu makam için de geçerlidir.
Sultanîyegâh makamı ile içi içe kullanılan ve bazı bestekârlar
tarafından birbirinden ayrılamayan ferahfeza makamı, Muallim İsmail
Hakkı Bey tarafından net biçimde anlaşılmış ve ustaca kullanılmıştır.
Bu çalışmada, Muallim İsmail Hakkı Bey’e ait ferahfeza Peşrev’in analizi
yapılacak ve bestekârlık özellikleri ortaya konmaya çalışılacaktır. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Müzik, Peşrev, Muallim İsmail Hakkı Bey |
en_US |
dc.title |
Muallim İsmail Hakkı Bey’in Bestecilik Yönü ve Ferahfeza |
en_US |
dc.type |
article |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |