dc.contributor.author |
Gündoğdu, Yusuf Bahri |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-17T07:28:44Z |
|
dc.date.available |
2022-08-17T07:28:44Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.citation |
GÜNDOĞDU, Yusuf Bahri (2016). "Mescidlerin Ayrılmaz Bir Unsuru Olarak Eğitim", The Journal of Academic Social Science Studies, 45, pp.313-325. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://www.jasstudies.com/Makaleler/543571128_24-Yrd.%20Do%C3%A7.%20Dr.%20Yusuf%20Bahri%20G%C3%9CNDO%C4%9EDU.pdf |
|
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/2733 |
|
dc.description |
The purpose of this study is to demonstrate the mosque-education unity in the context of the Koran and the Sunnah. In this context, Hz. Prophet’s words and practices are evaluated and verse 18 of Suraat-Taubah is examined according to the interpretation. As the first application of the theory turned into practice in viewed at the Prophet's Mosque and Suffa example. It is a known fact that the mosques, one of the most distinctive symbols of Islam, have used for many different purposes. There are historical evidences showing that they have been used for political, military, educational, administrative and many other temporary purposes besides their main purpose which is, of course, worshiping. These varying functions emerged with the need, and ended naturally when these needs vanish. But the Quran and acts of the Holy Prophet emphasize that being education centers is an inevitable part of the mosques. The unity of worshiping and education was well understood and applied in the past unlike today. The downgrading of mosques to just temples causes waste of facilities and trained human resources. And all these move the mosques away from their missions day by day. |
en_US |
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, nasslar çerçevesinde mescid-ilim birlikteliğinin ortaya konmasıdır. Bu çerçevede Hz. Peygamberin söz ve uygulamaları değerlendirmeye alınmış, Tevbe suresinin 18. ayeti konu bağlamında tefsirlere göre incelenmiştir. Teorinin pratiğe dönüştüğü ilk uygulama alanı olarak da Mescid-i Nebevî ve Suffe örneğine bakılmıştır. İslâm’ın en belirgin sembolü olan mescidlerin özellikle İslâm’ın ilk dönemlerinde pek çok fonksiyon icrâ ettikleri bilinen bir gerçektir. İlk ve aslî fonksiyonu ibadet olan mescidlerin bunun yanında siyasî, askerî, ilmî, idarî pek çok tâlî ve geçici fonksiyonu da icrâ ettikleri tarihen sabittir. İhtiyaca bağlı olarak gelişen bu fonksiyonlar, buna duyulan ihtiyaç ortadan kalkınca tabii olarak nihayete ermişlerdir. Ancak Kur’an-ı Kerim’den ve Hz. Peygamber’in uygulamalarından anlaşılmaktadır ki mescidlerin birer ilim merkezi olma vasfı onun ayrılmaz bir parçasıdır. Geçmişte çok iyi anlaşılan ve uygulanan ilim ve ibadet birlikteliği günümüzde mescidlerin iyiden iyiye yitirdiği bir vasıftır. Mescidlerin yalnızca namaz kılınan bir mekâna indirgenmesi, sahip olunan fiziki imkânların ve yetişmiş insan kaynaklarının hebâ edilmesi ve mescidlerin yüklendiği misyondan günden güne uzaklaşılması anlamına gelmektedir. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
The Journal of Academic Social Science Studies |
en_US |
dc.relation.isversionof |
10.9761/JASSS3374 |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Mescid, cami, eğitim, Suffe, Mescid-i Nebevi, mescidin asli unsurları, mescidin tali unsurları |
en_US |
dc.title |
Mescidlerin Ayrılmaz Bir Unsuru Olarak Eğitim |
en_US |
dc.type |
article |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |