Amaç: Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönem çocuğu olan annelerin duygu
düzenleme becerilerini belirlemek ve okul öncesi dönemdeki çocuklarının kaygı
düzeyi ve duygu ifade biçimi ile ilişkisini ortaya koymaktır.
Gereç ve Yöntem: Bu çalışmanın örneklemini, 3-6 yaş arasında çocuğu olan 355
anne oluşturmaktadır. Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı türde yapılan bu çalışmada, Anne
Çocuk Tanıtıcı Bilgi Formu, Duygu Düzenleme Becerileri Ölçeği, Yeniden
Düzenlenen Okul Öncesi Kaygı Ölçeği ve Çocuk Duygu İfade Etme Ölçeği – Anne
Formu kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmaya katılan annelerin yaş ortalaması 33.14’dür. Çocukların, yaş
ortalaması 4.59, %50.1’i kızdır. Annelerin DDBÖ puanı ile çocukların mutlu duygu
puanları arasında istatistiksel açıdan anlamlı pozitif yönlü orta düzeyde bir ilişki
vardır. Anne duygu düzenleme becerileri arttıkça ile çocuk kaygı düzeyi azalırken,
çocukların mutlu duygu puanı artmaktadır. Çocuğu ile arasındaki ilişkide duygularını
düzenleyen anneler çocuklarının duygusal gelişimini olumlu yönde etkilemektedir.
Anne DDBÖ toplam puanı arttıkça çocuk mutlu duygu puanı da artarken, üzgün,
öfkeli ve korkmuş duygu puanı azalmaktadır. Çocuk kaygı düzeyi, mutlu duygu
puanı ile azalırken, öfkeli ve korkmuş duygu puanı ile artmaktadır.
Sonuç: Anne duygu düzenleme becerileri çocuğun kaygı düzeyi ve duygu ifade
biçimini etkilemektedir.
Aim: The aim of this study is to determine the emotion regulation skills of mothers
with preschool children and to reveal their relationship with the anxiety level and
emotion expression of their preschool children.
Material and Method: The sample of this study consists of 355 mothers with
children between the ages of 3-6. In this descriptive and relationship-seeking study,
the Mother Child Descriptive Information Form, the Emotion Regulation Skills
Scale, the Revised Preschool Anxiety Scale and the Child Emotion Expression
Scale–Mother Form were used.
Results: The average age of the mothers participating in the study is 33.14. The
average age of the children is 4.59, 50.1% of them are girls. There is a statistically
significant positive and moderate correlation between the ERSQ score of the mothers
and the happy emotion scores of the children. As the mother's emotion regulation
skills increase, the child's anxiety level decreases, while the happy emotion score of
the children increases. Mothers who regulate their emotions in the relationship with
their children positively affect the emotional development of their children. As the
total score of the mother's ERSQ increases, the child's happy emotion score also
increases, while the sad, angry and frightened emotion score decreases. While the
child's anxiety level decreases with the happy emotion score, it increases with the
angry and scared emotion score.
Conclusions: Mother's emotion regulation skills affect the child's anxiety level and
emotion expression.,