DSpace Repository

Hayat Bilgisi Dersine Yönelik Bir Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Show simple item record

dc.contributor.author Coşkun, Mehmet
dc.contributor.author Zayimoğlu Öztürk, Filiz
dc.date.accessioned 2022-08-16T10:41:35Z
dc.date.available 2022-08-16T10:41:35Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,Nisan 2015 en_US
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1880
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı ilkokul1., 2. ve 3. sınıf kademelerinde okutulan Hayat Bilgisi dersine yönelik öğrenci tutumlarını ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeği geliştirmektir. Bu kapsamda araştırmanın çalışma grubunu Samsun ve Giresun illerinde bulunan ilkokulların 2. ve 3. sınıflarında öğrenim görmekte olan 300 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubunda bulunan öğrencilerin 165’ikız135’i ise erkektir. Öğrencilerin 117’si ikinci sınıfta183’ü ise üçüncü sınıfta öğrenim görmektedir. Ölçeğin geçerlik çalışmaları kapsamında başlangıçta açımlayıcı faktör analizi çalışmalarına yer verilmiştir. Araştırmanın açımlayıcı faktör analizi SPSS 17 paket programıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada uygulanan faktör analizi sonuçlarına göre; ölçeğin Kaiser Meyer Olkin (KMO) değeri 0.906 bulunmuştur. Bartlett küresellik testi sonucu olarak 2431,319 tespit edilmiştir. Ölçeğin bütününe ilişkin Cronbach alpha güvenirlik katsayısı ise 0,747 bulunmuştur. Araştırmanın sonucunda “Hayat Bilgisi Dersine Yönelik Tutum Ölçeği”nin, ilkokul seviyesinde öğrenim gören öğrencilerin tutumlarını belirlemek amacıyla kullanılabileceği görülmüştür. Okuma becerilerinin yeterli olmaması nedeniyle birinci sınıf öğrencilerinin ölçeği öğretmen yardımıyla, ikinci ve üçüncü sınıf öğrencilerinin de bireysel olarak doldurmaları önerilmektedir. en_US
dc.description.abstract The aim of this study is to develop an attitude scale which is valid and reliable towards life studies lesson in order to measure students’ attitudes who are attending 1st, 2nd and 3rd grade levels. The study group of this study consists of 300 2nd and 3rd grade students who are being educated in Samsun and Giresun provinces’ elementary schools. The study group consists of 165 girls and 135 boys. 117 students are being educated in 2nd grade and 183 in 3rd grade. The exploratory validity study was administered within the validity studies of the scale. The exploratory validity study was conducted by SPSS 17 software. According to the exploratory factor analysis results; Kaiser Meyer Olkin (KMO) value of the scale is 0.906. Bartlett sphericity test value is detected as 2431,319. The Cronbach alpha reliability coefficient is detected as 0,747 for the whole scale. As a consequence of the study, it was seen that “Life Studies Lesson Attitude Scale” might be used to detect the attitude levels of the elementary school students. Due to the literacy insufficiency, it is recommended that the students of 2nd grade should have the teacher assistance, and the 3rd grade students complete it individually. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Açımlayıcı Faktör Analizi en_US
dc.subject Attitude Scale en_US
dc.subject Construction Validity en_US
dc.subject Exploratory Factor Analysis en_US
dc.subject Güvenirlik en_US
dc.subject Hayat Bilgisi Dersi en_US
dc.subject Life Studies Course en_US
dc.subject Reliability en_US
dc.subject Tutum Ölçeği en_US
dc.subject Yapı Geçerliği en_US
dc.title Hayat Bilgisi Dersine Yönelik Bir Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması en_US
dc.title.alternative Developing An Attitude Scale Towards Life Studieslesson: Validity and Reliability Study en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.authorID TR10408 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account