Araştırmanın amacı, öğrencilerin bakış açısıyla sosyal bilgiler dersinin onlar için ne ifade ettiğini ve nasıl bir algıya sahip olduklarını incelemektir. 7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik algılarını ortaya koymayı amaçlayan bu çalışma, betimsel tarama modelinde nitel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, Ankara’nın Sincan, Yenimahalle ve Polatlı ilçelerindeki 4 farklı ortaokulun 7. sınıfında öğrenim görmekte olan 196 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında uzman görüşüne dayalı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen açık uçlu 7 sorudan oluşan bir ölçme aracı kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler ışığında 7. sınıf öğrencilerinin bakış açısıyla sosyal bilgiler dersinin nerede olduğuna ilişkin önemli sonuçlara ulaşılmıştır.
The purpose of the study is to examine students’ perspectives regarding to social studies and what it means for them. The study, which aims to reveal perceptions of seventh grade students for social studies, is a descriptive model of a qualitative study. The study group consists of 196 seventh grade students who are studying in Sincan, Yenimahalle, Çankaya and Polatlı districts at four different secondary schools. In order to collect data, a 7-itemed, semi-structured, open-ended survey was developed by the researchers based on expert opinions as a measuring tool. In the light of the data obtained in the study, the 7th grade students revealed some useful findings and significant results.