Bu araştırmanın amacı, “İlköğretim Kurumları Standartları”nın il uygulamalarına yönelik il eğiticilerinin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma, Türkiye’nin 81 ilinden toplam 214 eğitimcinin katılımıyla gerçekleştirilen İKS İl eğiticileri Eğitimine katılan İKS il eğiticilerine uygulanmıştır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen “İKS Anketi” aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistik tekniklerinden yüzdeden yararlanılmış ve ki-kare testi kullanılmıştır. Araştırmanın verilerini toplamak için 5’li likert türünde 40 maddelik bir anket geliştirilmiş ve kullanılmıştır. Araştırmanın verileri SPSS 18.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiş, güven aralığı p≤0.05 olarak alınmıştır. Araştırma bulgularına göre, İKS il eğiticilerinin illerde yürütülen uygulamalara yönelik görüşlerinin cinsiyet, öğrenim durumu, mesleki kıdem ve görev türü değişkenleri ile bazı ölçek maddeleri arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur.
The purpose of this study is to determine the opinions of provincial instructors about
applications of “primary school standards” in provinces. This research, designed as survey, was conducted with the participation of 214 educators who work in 81 provinces throughout Turkey. The data was collected with a questionnaire developed by the researcher. The analysis of the data was conducted with percentages and chi-square test. A Likert type questionnaire with 40 question items was developed to collect the data. The data was analyzed using SPSS 18.0 edition and the reliability range of the analysis
was taken as p≤0.05. According to results of the research, significant correlations were found among gender, professional experience, educational status and economical level of classrooms regarding PSS (İKS) applications