Bu çalışmada Kanada’nın Ontario Eyaleti 2004 yılı Sosyal Bilgiler Öğretim Programı tanıtılmış ve bu programla Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı 2005 yılı Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının yapıları, temel alınan yaklaşım, içerik, amaç, öğrenme-öğretme süreci ve ölçme-değerlendirme yaklaşımları bakımından incelenmiştir. Çalışmada Ontario Sosyal Bilgiler Öğretim Programı tarihi temellerinden itibaren incelenerek günümüzde uygulanan müfredat ile ilgili bilgiler verilmiş, ancak sayfa sınırlılığı nedeniyle Türkiye’de uygulanan Sosyal Bilgiler Öğretim Programına ayrıntılı şekilde yer verilmemiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; programların uygulandıkları sınıf seviyeleri, öğrenme alanları ve ünitelerin sınıflara göre dağılımı, programın amaçları, programda yer alan kazanım sayıları ve kazanımların derecelendirilmesi bakımından farklılıklar bulunmuştur.
In this study, it was intended to introduce Social Studies Curriculum of Ontario Province of Canada which was implemented in 2004, then its comparison with The Turkish Social Studies Curriculum which was implemented in 2005 in terms of structures, approaches, contents, purposes, learning-teaching processes and assessment-evaluation approaches. Ontario Social Studies Curriculum was examined from its historical roots until the current status; however Turkish Social Studies Curriculum is not examined in detail but examined in a comparative way. Document analysis, which is one of Qualitative research methods, was conducted in the research. In conclusion, it has been found that there are differences in class levels covered by the curricula, distribution of learning strands and units in grades, purposes, number of expectations and their classifications.