DSpace Repository

İlköğretim Okullarında Zümre Öğretmenler Kurulu Çalışmalarının Etkililiği Üzerine Bir İnceleme

Show simple item record

dc.contributor.author Ada, Şükrü
dc.contributor.author Akan, Durdağı
dc.contributor.author Albez, Canan
dc.contributor.author Sezer, Şenol
dc.date.accessioned 2022-08-16T10:21:17Z
dc.date.available 2022-08-16T10:21:17Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 7, 4-19 en_US
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1853
dc.description.abstract Okuldaki en önemli grup dinamiklerinden biri olan zümre öğretmenleri çalışmaları, aynı şubeleri okutan öğretmenlerin bir araya gelerek yıl boyunca yürütecekleri ortak çalışmaları planladıkları toplantılar ve bu toplantılarda alınan kararların uygulanma süreci olarak ele alınmaktadır. Zümre çalışmalarının etkililiğine ilişkin gerçekleştirilen bu araştırma, nicel araştırma deseninde ve betimsel tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini, Erzurum il merkezinde yer alan resmi ilköğretim okullarında 2011-2012 eğitim öğretim yılında görevli 2 850 öğretmen, örneklem grubunu ise 2011-2012 eğitim öğretim yılında Erzurum’da bulunan resmi ilköğretim okullarından seçkisiz örneklem alma yöntemiyle belirlenen 13 ilköğretim okulunda çalışan, 272 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı, öğretmen görüşlerine göre zümre öğretmenleri toplantılarının etkililik düzeyini belirlemektir. Araştırmanın verileri 272 sınıf öğretmenine dağıtılan anketlerden elde edilmiştir. Verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, t-testi ve ANOVA kullanılmıştır. Öğretmenler, zümre çalışmalarının “Genellikle” etkili olduğu görüşündedirler. Araştırmaya katılan öğretmenler, zümre çalışmalarının “Genellikle” ekip ruhuyla gerçekleştirildiğini belirtmektedirler. Araştırmaya katılan öğretmenler, okul yöneticilerinin zümre çalışmalarıyla ilgili etkililik düzeyini “Bazen” şeklinde değerlendirmektedirler. Zümre çalışmalarının etkililik düzeyi, cinsiyet değişkeni açısından t testi ile analiz edilmiş, zümre çalışmalarının etkililiği ve okul yöneticisinin etki düzeyi alt boyutlarında kadın öğretmenler lehine, istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunduğu belirlenmiştir. Varyans analizi sonuçlarına göre, “zümre çalışmalarının etkililiği” ve “zümre öğretmenlerinin takım çalışması düzeyi” alt boyutlarında, 1-10 yıl meslek kıdemi olan öğretmenler ile 11-16 yıl meslek kıdemine sahip öğretmenlerin görüşleri, 1-10 yıl meslek kıdemi olan öğretmenler lehine istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermektedir. en_US
dc.description.abstract The teachers’ committee meetings as the most important group dynamic at the school, are considered the process of implementation of the teachers who teach the same branches come together and plan joint studies to be carried out throughout the year meetings of decisions taken. The effectiveness of the teachers’ committee meetings is carried out in this research is quantitative research design and the descriptive model was used. The research population is consisted 2. 850 teachers who charged in the city center of Erzurum at the public elementary schools and the sample of the research is 272 initial teachers is determined by using random sampling method from 13 public elementary schools in Erzurum in the 2011-2012 academic year. This study intends to determine the level of effectiveness of the teachers’ committee meetings based on the initial teachers' views. The data was obtained via to the questionnaires were distributed to 272 initial teachers. For the data analysis frequency, percentage, mean, standard deviation, t-test and ANOVA were used. The opinion is “often” about the effectiveness of teachers’ committeee meetings of teachers adopted. Surveyed teachers evaluate the teachers’ committeee meetings is performed in the spirit of the team as “usually”. Teachers evaluate the level of effectiveness of school managers as “sometimes” related to the teachers’ committee meetings. Effectiveness level of the teachers’ committee meetings in terms of gender was analyzed by using t-test and the effectiveness of teachers’ committee meetings and domain level of school managers sub-dimension in favor of female teachers, statistically significant differences were found. According to the results of variance analysis "the effectiveness of teachers’ committee meetings" and "the level of the teachers teamwork" subscales, the views of teachers who are 1-10 years of seniority and 11-16 years of seniority show a statistically significant difference in favor of the teachers who are 1-10 years of seniority. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Middle Eastern & African Journal of Educational Research en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Effectiveness en_US
dc.subject Ekip Ruhu en_US
dc.subject Etkililik en_US
dc.subject Takım Çalışması en_US
dc.subject Teachers' Committee Work en_US
dc.subject Team Spirit en_US
dc.subject Team Work en_US
dc.subject Zümre Öğretmenler Kurulu Çalışmaları en_US
dc.title İlköğretim Okullarında Zümre Öğretmenler Kurulu Çalışmalarının Etkililiği Üzerine Bir İnceleme en_US
dc.title.alternative An Examination Related to the Effectiveness of Primary School Teachers’ Committee Meetings en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.authorID TR221575 en_US
dc.contributor.authorID TR33652 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account