DSpace Repository

Üstün Yeteneklilerin Sınıf İçindeki Olumsuz Davranışları ve Yönetilmesine İlişkin Öğretmen Görüşleri

Show simple item record

dc.contributor.author Sezer, Şenol
dc.date.accessioned 2022-08-16T07:59:33Z
dc.date.available 2022-08-16T07:59:33Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(4), 317-333 en_US
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1784
dc.description.abstract Bu araştırma nitel araştırma desenindedir. Araştırmanın amacı üstün yetenekli öğrencilerin sınıf içinde sergiledikleri olumsuz davranışlar ve yönetilmesine ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Verilerin toplanmasında, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2011-2012 eğitim öğretim yılında, Giresun Bilim ve Sanat Merkezine öğrenci gönderen 168 öğretmen arasından, kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemiyle belirlenen 52 öğretmen oluşturmaktadır. Öğretmenlerin %7.7’si, üstün yeteneklilerin eğitimi ile ilgili kurs ve seminerlere sıklıkla katıldıklarını; %19.2’si bazen katıldıklarını; %28.8’i nadiren katıldıklarını ve %44.3’ü ise hiç katılmadıklarını belirtmektedir. Öğretmenlerin %40.4’ü üstün yetenekli öğrencilerin sınıf ortamında sıklıkla; %30.8’i bazen; %25’i nadiren olumsuz davranışlar sergiledikleri şeklinde görüş belirtmektedir. Öğretmenlerin sadece %3.8’i, üstün yetenekli öğrencilerin sınıf ortamında hiç olumsuz davranış sergilemediği görüşündedir. Üstün yetenekli öğrencilerin sınıf ortamında sergilediği olumsuz davranışlar ilgisiz davranma ve öğrenme ortamını bozma şeklinde ortaya çıkmaktadır. Öğretmenlerin üstün yetenekli öğrencilerin sınıf ortamındaki olumsuz davranışlarını yönetmede başvurduğu yöntemler; destekleme ve yaptırım uygulama şeklindedir. en_US
dc.description.abstract This study was conducted quantitative research design.The purpose of this study is to determineteachers’ opinion related to thedisruptive behaviours of gifted students in classroom environment and management them.Semi-structured interview form was used as a data collection tool which developed by researcher.The study group consists of 52 primary school teachersand itwas determined by using easily accessiblecase sampling method among the 168teachers who serve the schools which send students to the Giresun Science and Art Centre in 2011-2012 academic year. 7.7% of teachers adressed that they had been participated frequently; 19.2% of them sometimes; 28.8% of them rarely and 44.3% of them never participated to the course or seminary related to the educating of gifted students. 40.4% of the teachers frequently; 30.8% of them sometimes; 25% of them rarely and 3.8% of themnever have problems with gifted students in classroom environment.Disruptive behaviours which gifted students’ exhibit in the classroom environment emerge as disrupting the learning environment and acting disinterested.The methods applied by teachers in managing disruptive behaviours of gifted students in the classroom are in the form; support and sanctions. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Disruptive Behaviour en_US
dc.subject Gifted en_US
dc.subject Management of Disruptive Behaviours en_US
dc.subject Olumsuz Davranış en_US
dc.subject Olumsuz Davranışların Yönetimi en_US
dc.subject Üstün Yetenekli en_US
dc.title Üstün Yeteneklilerin Sınıf İçindeki Olumsuz Davranışları ve Yönetilmesine İlişkin Öğretmen Görüşleri en_US
dc.title.alternative Teacher Opinion Related to Disruptive Behaviours of Gifted Students in Classroom and Managing Them en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.authorID TR221575 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account