DSpace Repository

Öğrenme ve Öğrenmeye Katılım Hakkında Sınıf Öğretmenleri Ne Düşünüyorlar?

Show simple item record

dc.contributor.author Kuruyer, Hayriye Gül
dc.contributor.author Özsoy, Gökhan
dc.contributor.author Özsoy, Sibel
dc.contributor.author Tabak, Hasan
dc.date.accessioned 2022-08-16T07:50:36Z
dc.date.available 2022-08-16T07:50:36Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi – Sayı 35 – Ocak 2013 en_US
dc.identifier.uri http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1767
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı; sınıf öğretmenlerinin öğrenme süreci ve öğrencilerin öğrenmeye katılımı hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırma sekiz sınıf öğretmeniyle yürütülmüştür. Araştırmada; katılımcılarla, öğrencilerin öğrenmeye katılımına ve öğrenme sürecine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla on iki açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış bir görüşme yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular; katılım, katılımı etkileyen faktörler, öğrenci açısından katılım ve öğretmen açısından katılım olmak üzere dört tema altında toplanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular incelendiğinde; öğretmenlerin katılımı ve öğrenme sürecini davranışsal boyutta değerlendirdikleri, bilişsel ve duyuşsal boyuta ilişkin değerlendirmeler yapmadıkları görülmüştür. Buna göre; öğretmenlerin öğrenmeye katılım ve öğrenme süreci hakkında farkındalıklarının zayıf olduğu kanısına varılabilir. en_US
dc.description.abstract The purpose of the present study is to determine the opinions of classroom teachers about learning process and students’ engagement in learning. The study was carried out with eight classroom teachers. In the present study, a semi-structured interview consisting of twelve open-ended questions was administered to the participants to elicit their opinions about students’ engagement in learning and learning process. The findings obtained from the interviews were grouped under four main themes as engagement, factors affecting engagement, student engagement and teacher influence on student engagement. When the findings of the present study are analyzed, it is seen that the teachers evaluate the engagement and learning process in terms of behavioral dimension yet they do not make any evaluation related to cognitive and affective dimensions. Based on the results, teachers’ awareness about learning engagement and learning process can be considered to be weak. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Behavioural Engagement en_US
dc.subject Bilişsel Katılım en_US
dc.subject Cognitive Engagement en_US
dc.subject Davranışsal Katılım en_US
dc.subject Duyuşsal Katılım en_US
dc.subject Emotional Engagement en_US
dc.subject Learning Engagement en_US
dc.subject Learning Process en_US
dc.subject Öğrenme Süreci en_US
dc.subject Öğrenmeye Katılım en_US
dc.title Öğrenme ve Öğrenmeye Katılım Hakkında Sınıf Öğretmenleri Ne Düşünüyorlar? en_US
dc.title.alternative What Do Primary School Teachers Think About Learning Process And Student’s Engagement To Learning en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department Ordu Üniversitesi en_US
dc.contributor.authorID TR10286 en_US
dc.contributor.authorID TR124124 en_US
dc.contributor.authorID TR126397 en_US
dc.contributor.authorID TR35516 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account