dc.contributor.author |
Kuruyer, Hayriye Gül |
|
dc.contributor.author |
Özsoy, Gökhan |
|
dc.contributor.author |
Özsoy, Sibel |
|
dc.contributor.author |
Tabak, Hasan |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-16T07:50:36Z |
|
dc.date.available |
2022-08-16T07:50:36Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.citation |
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi – Sayı 35 – Ocak 2013 |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1767 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı; sınıf öğretmenlerinin öğrenme süreci ve öğrencilerin öğrenmeye katılımı hakkındaki
görüşlerini belirlemektir. Araştırma sekiz sınıf öğretmeniyle yürütülmüştür. Araştırmada; katılımcılarla, öğrencilerin
öğrenmeye katılımına ve öğrenme sürecine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla on iki açık uçlu sorudan oluşan
yarı yapılandırılmış bir görüşme yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular; katılım, katılımı etkileyen
faktörler, öğrenci açısından katılım ve öğretmen açısından katılım olmak üzere dört tema altında toplanmıştır.
Araştırma sonucunda elde edilen bulgular incelendiğinde; öğretmenlerin katılımı ve öğrenme sürecini davranışsal
boyutta değerlendirdikleri, bilişsel ve duyuşsal boyuta ilişkin değerlendirmeler yapmadıkları görülmüştür. Buna göre;
öğretmenlerin öğrenmeye katılım ve öğrenme süreci hakkında farkındalıklarının zayıf olduğu kanısına varılabilir. |
en_US |
dc.description.abstract |
The purpose of the present study is to determine the opinions of classroom teachers about learning
process and students’ engagement in learning. The study was carried out with eight classroom teachers. In the present
study, a semi-structured interview consisting of twelve open-ended questions was administered to the participants to
elicit their opinions about students’ engagement in learning and learning process. The findings obtained from the
interviews were grouped under four main themes as engagement, factors affecting engagement, student engagement
and teacher influence on student engagement. When the findings of the present study are analyzed, it is seen that the
teachers evaluate the engagement and learning process in terms of behavioral dimension yet they do not make any
evaluation related to cognitive and affective dimensions. Based on the results, teachers’ awareness about learning
engagement and learning process can be considered to be weak. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Behavioural Engagement |
en_US |
dc.subject |
Bilişsel Katılım |
en_US |
dc.subject |
Cognitive Engagement |
en_US |
dc.subject |
Davranışsal Katılım |
en_US |
dc.subject |
Duyuşsal Katılım |
en_US |
dc.subject |
Emotional Engagement |
en_US |
dc.subject |
Learning Engagement |
en_US |
dc.subject |
Learning Process |
en_US |
dc.subject |
Öğrenme Süreci |
en_US |
dc.subject |
Öğrenmeye Katılım |
en_US |
dc.title |
Öğrenme ve Öğrenmeye Katılım Hakkında Sınıf Öğretmenleri Ne Düşünüyorlar? |
en_US |
dc.title.alternative |
What Do Primary School Teachers Think About Learning Process And Student’s Engagement To Learning |
en_US |
dc.type |
article |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.authorID |
TR10286 |
en_US |
dc.contributor.authorID |
TR124124 |
en_US |
dc.contributor.authorID |
TR126397 |
en_US |
dc.contributor.authorID |
TR35516 |
en_US |