6, 7 ve 8. sınıf seviyesindeki öğrencilerin ondalık kesirler konusunda sahip
oldukları kavram yanılgılarının türlerini ve nedenlerini ortaya çıkarmak, varsa bu
türler arasındaki ilişkiyi analiz etmek, ayrıca farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin
söz konusu yanılgılarla ilgili başarı durumlarını karşılaştırmak bu çalışmanın genel
amacını ifade etmektedir. Bu çalışma betimsel türde nitel bir çalışmadır. Çalışmada
mevcut olan durumu tespit amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması
(örnek olay) yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, 2013-2014 eğitim-
öğretim yılında, Ordu ilinde bulunan bir ilköğretim okulunun 6, 7 ve 8. sınıf
seviyelerinde öğrenim görmekte olan toplam 269 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada
veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından oluşturulmuş on dört sorudan
oluşan “kavram yanılgıları testi” kullanılmıştır. Hazırlanan formda yer alan sorular
için güvenirlik katsayısı 0,87 olarak hesaplanmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara
göre örneklem grubunda yer alan öğrencilerin kavram yanılgıları testi için ortalama
başarı oranları %40 olarak hesaplanmış, öğrenci cevaplarına yansıyan kavram
yanılgılarına dayanarak çeşitli çıkarım ve önerilerde bulunulmuştur.
The aim of the present study is to identify kinds and reasons of grade 6, 7 and
8 students’ misconceptions about decimal fractions, to analyze the relationships
between different kinds of misconceptions, also to compare different grade students’
performances in subject misconceptions. This study is a descriptive qualitative study and case study was used in the study. The sample of the study is composed of 269
students who have been attending a primary school in 2012-2013 academic years in
Ordu. The data collection tool of the study consisting of fourteen questions was
developed by the researcher and the reliability coefficient was calculated as .87 for
this tool. By the results of the study; the students’ rate of success was calculated as
40% for the test. The results of the study make inferences and suggestions for the new
studies by the students’ answers including several different misconceptions.