Bu çalışmanın amacı Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin bilgisayar ve internet
kullanımına yönelik tutumlarını ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılında
Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Okul Öncesi
Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Sınıf Öğretmenliği
programlarına devam etmekte olan toplam 168 öğrenciye Polat ve Güzel (2011) tarafından
geliştirilmiş bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutum ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler
doğrultusunda öğrencilerin bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutumlarının, cinsiyet, devam
etmekte oldukları program, bilgisayar ve internet erişimine sahip olma değişkenlerine göre anlamlı
farklılıklar gösterip göstermediği araştırılmış, ayrıca öğrencilerin devam etmekte oldukları program
türlerine göre bilgisayar ve interneti kullanım sıklıkları ve amaçları ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Çalışmada yer alan öğrencilerin interneti en çok araştırma ve ödev yapma amaçlı olarak, her gün ve
sıklıkla kullandıkları, bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutumlarının genelde olumlu olduğu
ve söz konusu tutumların cinsiyet ve devam edilen program türü değişkenlerine göre anlamlı
farklılıklar göstermediği gözlenmiştir. Ayrıca bilgisayar ve internet erişimine sahip öğrencilerin
bilgisayar ve internet kullanımına yönelik olarak diğer öğrencilere nazaran daha olumlu tutumlara
sahip oldukları çalışmadan elde edilen sonuçlar arasındadır. Elde edilen bu sonuçlar çalışma
kapsamında daha önce yapılmış araştırmalarla ilişkilendirilerek tartışılmış ve uygun önerilerde
bulunulmuştur.
While the development level of a country was linearly proportional with the amount of produced energy in
the past, it’s evaluated with the amount of produced and used knowledge today. So, the process of achieving the
knowledge, gains importance and the importance given to the producing and using of advanced communication
technologies is increasing day by day. It’s known that instructional technologies improve the quality of learning
and strength of teaching, reduce the time and cost of teaching for teachers without downgrade education, also
make the student active in learning environments. So, for today’s educators, it’s very important to learn
instructional technologies and using them in teaching environments effectively for achieving sources of
information which is grooving and changing rapidly. But the studies show that teachers cannot benefit from
these resources sufficiently, and this situation is a problem in Turkey as many countries.