dc.contributor.author |
Yüksel, Özge |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-12T07:06:44Z |
|
dc.date.available |
2022-08-12T07:06:44Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.date.submitted |
2017 |
|
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1057 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada, “Evsel Atıklar ve Geri Dönüşüm-Kimya Endüstrisi (EAGD-KE)” konularının
öğretiminde kullanılan istasyon tekniğinin, 7. öğrencilerinin fen başarılarına etkisi ve
uygulanan istasyon tekniğine ilişkin öğrencilerin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmanın çalışma grubu, 2016-2017 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde Ordu ilinin
merkezinde bulunan bir devlet ortaokulunda, 7. sınıfta öğrenim gören toplam 54 öğrenci
oluşturmaktadır.Bu araştırmada, hem nicel hem de nitel yöntemlerin birlikte kullanıldığı
karma araştırma yöntemi benimsenmiştir. Araştırmanın nicel kısmında, deneysel
desenlerden, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Toplam 2
haftalık deneysel uygulama sürecinde, EAGD-KE konuları kontrol grubundaki öğrencilerle
mevcut öğretim uygulamaları kullanılarak; deney grubundaki öğrencilerle ise istasyon
tekniği kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmanın nicel boyutunda veri toplama aracı
olarak,19 çoktan seçmeli maddeden oluşan “EAGD-KE Başarı Testi“ geliştirildi. Bu testin
cronbach alfa güvenirlik katsayısı 0.74 olarak tespit edilmiştir. Bununla birlikte, araştırmanın
nitel boyutuna ilişkin veri toplama araçları olarak, araştırma kapsamında geliştirilen “EAGDKE
Konuları Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” ile “İstasyon Tekniği Yarı
Yapılandırılmış Görüşme Formu” kullanılmıştır. Araştırmanın nicel yöntemle elde edilen
verilerin analizinde Wilcoxon işaretli sıralar testi ve tek faktörlü kovaryans analizi
(ANCOVA), nitel yöntemle elde edilen verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır.
Araştırmandan elde edilen nicel sonuçlara göre, deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin
EAGD-KEBT ön test ve son test puanları arasında, son test lehine anlamlı bir farklılaşmanın
olduğu tespit edilmiştir. Yapılan ANCOVA sonucu, deney ve kontrol grubundaki
öğrencilerin EAGD-KEBT ön test puanlarına göre düzeltilmiş son test ortalama puanları
arasında, deney grubu lehine anlamlı farklılaşmanın olduğu saptanmıştır. Nicel yöntemle
elde edilen bulguları detaylandırmak için öğrencilerle gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış
görüşme sonuçlarına göre, deney grubunda “yüksek” ve “orta” başarı düzeyindeki
öğrencilerin doğru yanıtlarının kontrol grubuna göre sayıca fazla olduğu tespit edilmiştir.
Araştırmanın her iki yöntemiyle elde edilen sonuçların benzerlik gösterdiği, dolayısıyla
EAGD-KE konularının öğretiminde kullanılan istasyon tekniğinin 7. sınıf öğrencilerinin
akademik başarısı üzerinde daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte,
istasyon tekniğinin öğrencilerin görüşlerine etkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilen yarı
yapılandırılmış görüşmeler sonucu; öğrencilerin çoğunlukla istasyon tekniğiyle çalışmaktan
keyif aldıklarına, öğrenmelerini kolaylaştırdığına, derse olan ilgilerini, dayanışmayı ve özgüvenlerini
arttırdığını ve matematik dersinde kullanılmasının faydalı olacağına yönelik
görüş bildirdikleri görülmüştür. Araştırmadan elde edilen sonuçlara ışığında, uygulayıcılara
ve araştırmacılara dönük önerilerde bulunulmuştur., |
en_US |
dc.description.abstract |
In this study, it is aimed to investigate the effecton 7th students’ science achievement the
station technique used in the teaching of "Household Waste and Recycling-Chemical
Industry (HWR-CI)" subjects and opinions of the students about the applied the station
technique. The research group is consists of 54 students who are 7th grade students, in a state
secondary school in the center of Ordu in the spring of 2016-2017 academic year.In this
research, a mixed research method, whichis used together both quantitative and qualitative
methods, has been adopted. In the quantitative part of the study, it was used the quasiexperimental
design with pre-test and post-test control groups which is a kind of
experimental designs. Throughout the 2 weeks experimental application, the HWR-CI
subjects were carried out usingthe station technique in the experimental group; using the
available teaching applications in the control group students.It was developed "HWR-CI
Achievement Test” which is consisting of 19 multiple-choice items and using as a data
collection tool in the quantitative part of the study. The cronbach alpha reliability coefficient
of the test was determined as 0.74. In addition, “HWR-CI Semi-structured Interview Form"
and "The Station Technique Semi-Structured Interview Form", which are developed in
accordance with this research content, were used as data collection tools for the qualitative
part of the research. While it was used one-factor covariance analysis (ANCOVA) and
Wilcoxon signed rank testIn the analysis of the data obtained from the quantitative method
of the study, it was used content analysis in the analysis of the data obtained from the
qualitative method of the study.According to the quantitative results obtained from the study,
it was determined that there is a significantly difference in favor of post-test, between DWRCI
pre-test and post-test scores of control and experimental group. As the ANCOVA results,
it was determined that there is significantly difference in favor of the experimental group,
between the post-test scores corrected according to the DWR-CIAT pre-test scores of
students in the control and experimental groups. According to semi-structured interviews
conducted with students in order to elaborate quantitative findings, it was determined that the
correct responses of experimental group students in the "high" and "medium" achievement
levels are in number than control group. It was concluded that the results obtained from both
quantitative and qualitative methods are similar, thereby the station technique used in the
teaching of EAGD-KE subjects is more effective on the academic achievement of 7th grade
students. In addition, as a results of semi-structured interviews conducted to investigate the
effect of the station technique on students' opinions, it was seen that students mostly enjoyed
working with the station technique, the station technique is useful in terms of their learnings,
increasing self-confidence, cooperation and interest in the course and it would be useful to
use it in mathematics lessons. The results obtained from the research have been made in the
light of the applicators and researchers. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Academic achievement, Chemistry teaching, Science education, Semi structuredinterview, Station Technique.,Akademik başarı, Fen eğitimi, İstasyon tekniği, Kimya öğretimi, Yarı yapılandırılmış görüşme. |
en_US |
dc.title |
“Evsel atıklar ve Geri Dönüşüm - Kimya Endüstrisi” Konularında İstasyon Tekniğinin Öğrencilerin Akademik Başarısına ve Görüşlerine Etkisi |
en_US |
dc.title.alternative |
THE EFFECT OF STATION TECHNIQUE ONSTUDENTS’ ACADEMICACHIEVEMENTAND OPINIONS IN THE TEACHING OF "HOUSEHOLD WASTE AND RECYCLING-CHEMICAL INDUSTRY" SUBJECTS |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.department |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
en_US |