dc.contributor.author |
Dede, Belgin |
|
dc.date.accessioned |
2022-08-12T06:43:40Z |
|
dc.date.available |
2022-08-12T06:43:40Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.date.submitted |
2017 |
|
dc.identifier.uri |
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1020 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı ailesi mevsimlik tarım işçisi olan ve olmayan ortaokul öğrencilerinin
fen bilimleri dersine karşı olan tutumlarını incelemektir. Çalışmada araştırma yöntemlerinden
karma yaklaşım benimsenmiştir. Araştırmanın örneklemini 130 gezici tarım işçisi ailelerin
çocukları, 119 kırsal kesim öğrencisi ve Ordu merkezde 153 öğrenci olmak üzere toplam 402
ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada nicel veri toplama aracı olan fen bilimleri
tutum ölçeği, nitel verileri toplamak için yarı yapılandırılmış görüşme formu ve gözlem tekniği
kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS Portable istatistik paket programı ve nitel
veri analizinden yararlanılmıştır. Analiz sonuçlarından öğrencilerin sosyoekonomik durumları
ile tutumları arasında orta düzeyde anlamlı bir farklılığın olduğu bulunmuştur. Bunun yanında
betimsel analizden tüm guruplarda yer alan öğrencilerin fen bilimleri dersine karşı ‘zor ve
sıkıcı’ ile ‘zor ama zevkli’ değişkenin olduğu sonucuna varılmıştır. Öğrencilerin tutumları
üzerinde etkili olan %75 lik diğer faktörlerin araştırılması önemli görülmektedir, |
en_US |
dc.description.abstract |
The aim of this research is to examine the attitudes of middle school students, who are family
migrants and non-migrant agricultural workers, to the science class. Blended of research
methods has been adopted in the study. The sample of the study consisted of 402 middle school
students, 130 migratory agricultural workers' family children, 119 rural students and 153
students in Ordu province center. Scientific attitude scale, quantitative data collection tool,
semi-structured interview form and observation technique were used to collect qualitative data.
SPSS Portable statistical package program and qualitative data analysis were used for the
analysis of the obtained data. The results of the analysis show that there is a moderately
significant difference between students' socioeconomic status and attitudes. In addition,
descriptive analysis has led to the conclusion that all the students in all groups are "difficult
and boring" and "difficult but enjoyable" to the science class. It is important to investigate
other factors that are 75% effective on students' attitudes |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Children of seasonal worker families, Science attitude, Socioeconomic leve,Mevsimlik tarım işçisi ailelerin çocukları, Fen bilimleri tutumu, Sosyoekonomik seviye |
en_US |
dc.title |
Ortaokul Öğrencilerinin Fen Bilimleri Tutumlarının Bazı Değişkenler Bakımından İncelenmesi (mevsimlik tarım işçisi ailelerin Çocukları ordu ili örneği) |
en_US |
dc.title.alternative |
Investıgatıon of secondary school students' attıtudes Towards scıence ın terms of some varıables (seasonal Agrıcultural worker famılıes’ chıldren ordu provınce Example) |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Ordu Üniversitesi |
en_US |
dc.contributor.department |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
en_US |