Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5516
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorUluay, Gülşah-
dc.contributor.authorÖzcan Döğücü, Tuğçe-
dc.date.accessioned2024-09-09T07:34:50Z-
dc.date.available2024-09-09T07:34:50Z-
dc.date.issued2024-
dc.date.submitted2024-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5516-
dc.description.abstractTeknoloji, geçmişten başlayıp günümüze kadar sürekli gelişim göstermiş ve insanların günlük yaşamlarının vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Yaşanan bu gelişmelere ayak uydurabilme ve teknoloji alanına katkıda bulunabilme adına eğitimde yaşanan değişimlerin de takip edilmesi gerekmektedir. Dünya'da eğitim alanında, teknoloji disiplinini de içinde barındıran STEM yaklaşımının popüler hale geldiği görülmektedir. Bu çalışmada okul öncesi öğretmenlerinin STEM eğitimine yönelik uygulamalarının ve görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik çalışmada, karma metot desenlerinden olan gömülü desen kullanılmıştır. Çalışmanın uygulama süreci 30 okul öncesi öğretmeni ile 10 hafta süren okul dışında öğrenme olacak şekilde yürütülmüştür. Araştırmanın nitel verileri yarı yapılandırılmış görüşme formları ve araştırmacı günlükleri kullanılarak, nicel verileri ise "Sosyal Ürün Genel Rubriği" aracılığıyla elde edilmiştir. Nitel veriler içerik analizi yöntemi ile nicel veriler ise SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda uygulamaya katılan öğretmenlerin STEM eğitimine yönelik bilgi ve birikimlerinde artış olduğu, ön yargılarının kırıldığı, etkinlik tasarlama süreçlerini kavradıkları görülmüştür. Öğretmenler STEM yaklaşımı ve etkinliklerinin eğlenceli, verimli ve faydalı olduğunu dile getirmişlerdir.en_US
dc.description.abstractTechnology has been continuously developing from the past to the present and has become an indispensable part of people's daily lives. In order to keep up with these developments and contribute to the field of technology, it is necessary to follow the changes in education. It is seen that the STEM approach, which also includes the discipline of technology, has become popular in the field of education in the world. This study aims to examine the practices and views of preschool teachers on STEM education. In this study, the embedded design, which is one of the mixed method designs, was used. The application process of the study was carried out with 30 preschool teachers in a way that would be learning outside the school for 10 weeks. The qualitative data of the study were obtained using semi-structured interview forms and researcher diaries, and the quantitative data were obtained through the "Social Product General Rubric". The qualitative data were analyzed using the content analysis method and the quantitative data were analyzed using the SPSS program. As a result of the analyzes, it was seen that the teachers who participated in the application increased their knowledge and experience regarding STEM education, their prejudices were broken, and they understood the activity design processes. The teachers stated that the STEM approach and activities were fun, productive and useful.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Öncesi Eğitim, STEM, Okul Öncesi Öğretmenien_US
dc.subjectPreschool Education, STEM, Preschool Teacheren_US
dc.titleOkul Öncesi Öğretmenlerinin Stem Eğitimine Yönelik Uygulamalarının ve Görüşlerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of Preschool Teachers' Practices and Opinions on Stem Educationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6365-5122en_US
dc.contributor.authorID0009-0004-9960-1910en_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10666500.pdf10666500985.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.