Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5426
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYavuz Mumcu, Hayal-
dc.contributor.authorKuş, Ekrem-
dc.date.accessioned2024-05-31T12:41:46Z-
dc.date.available2024-05-31T12:41:46Z-
dc.date.issued2024-
dc.date.submitted2024-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/5426-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik okuryazarlığı problemlerinin çözüm süreçlerinde matematiksel iletişim yeterliğinin incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubunu Giresun ilinde bir devlet ortaokulunun 6, 7 ve 8. sınıflarına devam eden öğrencilerden, uygun ve ölçüt örnekleme yöntemleri bir arada kullanılarak seçilen 6 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Matematik Okuryazarlığı Problemleri ile Yarı Yapılandırılmış Görüşmeler kullanılmıştır. Araştırmada yer alan öğrencilerin matematiksel iletişim yeterliğinin değerlendirilebilmesi amacıyla ise PISA araştırmalarında kullanılan göstergelerden yararlanılarak araştırmacılar tarafından oluşturulan İletişim Yeterliği Dereceli Puanlama Anahtarı (İYDPA) kullanılmış ve öğrenci performansları yeterli, kısmen yeterli ve yetersiz olarak kodlanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin okuryazarlık problemlerinin çözüm süreçlerinde matematiksel iletişim yeterliğini kullanma durumlarına yönelik genel performans düzeylerinin ‘kısmen yeterli’ olduğu görülmüştür. Öğrenciler en yüksek performansı Düzey 0’da en düşük performansı ise Düzey 1 ve Düzey 3’te yer alan problemlerde göstermişlerdir. Matematik okuryazarlığı problemlerinin çözüm süreçleri göz önüne alındığında ise öğrencilerin yüksek performans düzeylerinin i) formüle etme, ii) matematiği kullanma ve iii) yorumlama biçiminde sıralandığı görülmüştür. Öğrenciler en yüksek performansı formüle etme, en düşük performansı ise yorumlama basamağında göstermişlerdir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara bağlı olarak matematik öğrenme ortamlarına ve konu ile ilgili olarak yürütülecek farklı bilimsel çalışmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the mathematical communication competencies of 6th, 7th and 8th grade students in the solution processes of mathematical literacy problems. The case study method, one of the qualitative research methods, was used in the research. The study group consists of 6 students who were selected from the 6th, 7th and 8th grades of a public secondary school in Giresun, using a combination of convenient and criterion sampling methods. Mathematical Literacy Problems and Semi-Structured Interviews were used as data collection tools in the study. In order to evaluate the mathematical communication competencies of the students in the study, the Communication Competency Rubric, created by the researchers, was used and student performances were coded as adequate, partially adequate and inadequate. As a result of the research, it was seen that the general performance levels of the students regarding their use of mathematical communication competencies in the solution processes of literacy problems were 'partially adequate'. The students showed the highest performance in the problems at Level 0 and the lowest performance in the problems at Level 1 and Level 3. Considering the solution processes of mathematical literacy problems, it was seen that the performance levels of the students were listed as i) formulating, ii) using mathematics and iii) interpreting respectively. Students showed the highest performance in the formulation stage and the lowest performance in the interpretation stage of the problems. Depending on the results obtained from the research, suggestions were made for mathematics learning environments and different scientific studies to be conducted on the subject.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik Okuryazarlığı, Matematiksel İletişim Yeterliği, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerien_US
dc.subjectMathematical Literacy, Mathematical Communication Competency, 6th, 7th and 8th grade studentsen_US
dc.title6, 7 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlığı Problemlerinin Çözüm Süreçlerinde Matematiksel İletişim Yeterliklerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of 6th, 7th, and 8th Grade Students' Mathematical Communication Competencies in the Solution Processes of Mathematical Literacy Problemsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6720-509Xen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1803-3583en_US
Appears in Collections:Fen Bilimleri Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10395622.pdf103956225.08 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.