Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/495
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorProf. Dr. Özsoy, Gökhan-
dc.contributor.authorÖztürk, Derya-
dc.date.accessioned2022-08-11T08:20:42Z-
dc.date.available2022-08-11T08:20:42Z-
dc.date.issued2020-
dc.date.submitted2020-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/495-
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, ilkokul dördüncü sınıf fen bilimleri derslerinde kullanılan STEM etkinliklerinin akademik başarıya etkisinin incelenmesidir. Yapılan araştırma için çalışma grubu; 2018-2019 eğitim-öğretim yılında, Ordu ili Altınordu ilçesi kapsamında, aynı okulda bulunan iki dördüncü sınıfta okuyan, rastgele belirlenmiş deney ve kontrol gruplarında bulunan 48 öğrenci ile oluşturulmuştur. Araştırmanın deney grubunda bulunan öğrencilere (n= 25), fen bilimleri dersinde akademik başarıyı arttırmak amacıyla, beş hafta süreyle STEM etkinlikleri entegrasyonu sağlanmış öğretim süreci uygulanmıştır. Kontrol grubunda (n= 23) ise var olan normal sürecin devam etmesi sağlanmıştır. Araştırma kapsamında veriler araştırmacı tarafından geliştirilen ve “Kuvvetin Etkileri’’ ünitesini kapsayan akademik başarı testi aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmada STEM etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisini incelemek için ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubunda fen bilimleri dersine entegre edilmiş STEM etkinlikleri ile ders işlenirken, kontrol grubunda mevcut öğretim programı esas alınarak dersler işlenmiştir. Araştırma sonunda STEM etkinlikleri gerçekleştirilen deney grubu ile mevcut programın yürütüldüğü kontrol grubu arasında akademik başarı bakımından deney grubu lehine anlamlı fark gözlenmiştir.,en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to investigate the effects of STEM activities used in primary school fourth grade science classes on academic achievement. Study group for the research consists of 48 students in randomly determined experimental and control groups studying in two fourth grades in the same school within the scope of Altinordu district of Ordu in the 2018-2019 academic year. In order to increase academic achievement in the science course, STEM activities were applied to the students in the experimental group (n= 25), in the contol group (n= 23), the normal process was maintained. Within the scope of the research, the data were collected by means of academic achievement test developed by the researcher and covering the unit ‘’Effects of Force”. In the study, pre-test and post-test control group quasi-experimental design was used to investigate the effects of STEM activities on students' academic achievement. In the experimental group, STEM activities were integrated with the science course and the control group was taught based on the current curriculum. At the end of the study, a significant difference was observed between the experimental group and STEM activities in the favor of the experimental group.en_US
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFen bilimleri, STEM, 21. yüzyıl becerileri,Science, STEM, 21st century skillsen_US
dc.titleİLKOKUL 4. SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİNDE STEM ETKİNLİKLERİNİN AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİen_US
dc.title.alternativeTHE EFFECT OF STEM ACTIVITIES ON ACADEMIC SUCCESS IN PRIMARY SCHOOL 4TH GRADE SCIENCE COURSEen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10323050.pdf103230505.54 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.