Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/450
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorProf. Dr. Yılmaz, Mehmet-
dc.contributor.authorDemir, Yılmaz-
dc.date.accessioned2022-08-11T07:44:42Z-
dc.date.available2022-08-11T07:44:42Z-
dc.date.issued2019-
dc.date.submitted2019-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/450-
dc.description.abstractBu tez çalışması kapsamında bireysel yaratıcılığın sınırlarını zorlayarak ‘‘öteki’’ yönetmenlerden farklı olmayı başarmış ve eserleriyle dünya sinemasında nitelikli bir yer edinmiş Meksika asıllı yönetmen Alejandro González Iñárritu seçilmiştir. Yönetmenin eserlerinde ortaya koyduğu ayrıştırıcı biçim ve içerik özellikleri ile oluşturduğu kişisel üslubu, fark edilen kişiliği sayesinde her kesimden insanı kendisine hayran bırakmıştır. Yönetmen Iñárritu’nun ürettiği içeriklere Auteur Kuramı perspektifinden bakılırken bu kuramın gelişmesinde etkili olan eleştiriler ve tartışmalar da göz önünde bulundurulmuştur. Kuram temelde yönetmenin teknik üslubunu belirleyen ögelere odaklanarak bireysel olarak kendini var ettiği dünya görüşünün etkileri ile eserlerinde izleyicisine yansıttığı nitelikli verilerin alıcı tarafından anlamlandırılmasına dair farklı yaklaşımları da bünyesinde taşımaktadır. Yönetmenin toplumsal ve tarihsel verilere nasıl baktığı, modern topluma getirdiği eleştiriler, oluşturduğu karakterlerinin yapısı, kullandığı metaforlar, filmin önemli bir birimi olarak gördüğü kurguya bakış açısı, renkler ve mekân üzerine geliştirdiği düşünceler, kişiselliğini filme aktarış şekli, filmlerinde işlediği öykülerin ayrıştırıcı yanlarıyla birlikte filmografisinin bütünlüğü ve özgünlüğü ile filmlerinin tema bütünlüğü, senaryo yazımında yer alması, yapımcılığını ve yönetmenliğini üstlendiği uzun metraj filmleri göz önünde bulundurularak analiz edilmeye çalışılmıştır.,en_US
dc.description.abstractWithin the scope of this work, the Mexican director, Alejandro González Iñárritu (he succeded to be different from the other directors and earned reputation with his works in the world movie by pushing the limits of individual creativity) was chosen. The director’s individual style composing of different forms and contents in his works and his personality impressed people of all ages. The criticisms and the debates influenced on the development of this theory were taken into consideration while we were evaluating the contents of the director Iñárritu in terms of Auteur Theory. The theory, basically, focused on the factors qualifying the director’s technical styles, and also incorporated the various approaches with the effects of worldview and the reflections of the qualified datas. All the factors such as the director’s viewpoint to the historical and social datas, his criticism for the modern society, his characters’ qualifications, the metaphors, the viewpoint to the fiction, the thoughts on the colors and place, his personality on the film, the integrity and originality of his filmography, his movies’ theme integrity, his own scripts, his own full-length films assumed as both director and producer were analyzed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAuteur Kuramı, Meksika Sineması, Alejandro González Iñárritu.,Auteur Theory, Mexican Cinema, Alejandro González Iñárritu.en_US
dc.titleAlejandro González Iñárritu Filmlerinin Auteur Kuramı Çerçevesinde Analizien_US
dc.title.alternativeANALYSİS OF ALEJANDRO GONZÁLEZ IÑÁRRİTU FİLMS İN THE FRAMEWORK OF AUTEUR THEORYen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
yilmaz_demir_tez_tr (1).pdf3.66 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.